Brev:
Genert?
29. januar 2013
Alder:
4 år
Genert?
Hej Helen
Vores søn er lige blevet 4 år, og han er på mange måder blevet en stor dreng. Vi har dog en udfordring med ham, som jeg gerne vil have et par gode råd til.
I en lang periode - i hvert fald det sidste halve år - har han været rigtig svær at have med nogen steder, fordi han simpelthen var så genert. Eller sådan tolker jeg det i hvert fald.
Hvis vi tager på besøg ved folk han ikke kender, så kan vi ofte slet ikke få ham med ud af bilen. Hvis vi endelig tvinger ham med, så nærmest skriger han og gemmer sig, og stiller sig i gangen lige indenfor døren og vil ikke med videre. Så kræver det ekstrem tålmodighed og mange lange snakke med ham, før han kan lokkes med ind.
Hvis vi besøger folk han kender rigtig godt, f.eks. bedsteforældre, så er det ikke noget problem. Medmindre de har gæster, så er det nøjagtig samme historie.
Hvad kan vi gøre for at hjælpe ham?
Hilsen