Brev:
Opdragelse på den gode måde
23. januar 2013
Alder:
14 mdr.
Opdragelse på den gode måde
Hej Helen, vi har brug for din hjælp, igen.
Vores datter er 14,5 mdr, og er meget glad lille pige, men hun er også en lille bandit.
Vi har brug for hjælp til at opdrage på hende men på den gode måde, altså få hende til at forstå når vi siger nej uden at vi skal sige det 1000 gange og råbe af hende.
Jeg kan sige til hende at hun f.eks. ikke skal op og stå/sidde på vores sofabord men hun kigger på mig og smiler og gør det aligevel, selvom jeg har taget hende ned 5 gange før og fortalt hende at jeg ikke vil have det, og at bordet bruges til at drikke kaffe fra. Det er det samme også når jeg siger at hun ikke skal hamre tingene i bordet, eller ikke skal pille i blomsterne.
Hun hører mere på min mand, men han hæver også lidt stemmen når han siger nej, mens jeg gerne vil have hende til at forstå det uden at vi skal skændes eller råbe.
Hvad skal vi gøre? Er det for tidligt til at staffe hende på en eller anden måde, som f.eks. at hun skal på hendes værelse?
Jeg føler at hun forstår det hele, hun er god til at snakke og har allerede et stort ordforåd. I vuggestuen siger det at hun hører efter hvad det voksne siger og at hun opfører sig ordentlig.
Vi vil bare gerne have en velopdraget lille pige uden at være for strenge, hun skal selvfølgelig have love til at opføre sig som et lille barn.
Med venlig hilsen
Idas mor