Opdragelse på den gode måde

23. januar 2013

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Opdragelse på den gode måde

Hej Helen, vi har brug for din hjælp, igen.

Vores datter er 14,5 mdr, og er meget glad lille pige, men hun er også en lille bandit.
Vi har brug for hjælp til at opdrage på hende men på den gode måde, altså få hende til at forstå når vi siger nej uden at vi skal sige det 1000 gange og råbe af hende.

Jeg kan sige til hende at hun f.eks. ikke skal op og stå/sidde på vores sofabord men hun kigger på mig og smiler og gør det aligevel, selvom jeg har taget hende ned 5 gange før og fortalt hende at jeg ikke vil have det, og at bordet bruges til at drikke kaffe fra. Det er det samme også når jeg siger at hun ikke skal hamre tingene i bordet, eller ikke skal pille i ...

Annonce

... blomsterne.

Hun hører mere på min mand, men han hæver også lidt stemmen når han siger nej, mens jeg gerne vil have hende til at forstå det uden at vi skal skændes eller råbe.
Hvad skal vi gøre? Er det for tidligt til at staffe hende på en eller anden måde, som f.eks. at hun skal på hendes værelse?

Jeg føler at hun forstår det hele, hun er god til at snakke og har allerede et stort ordforåd. I vuggestuen siger det at hun hører efter hvad det voksne siger og at hun opfører sig ordentlig.

Vi vil bare gerne have en velopdraget lille pige uden at være for strenge, hun skal selvfølgelig have love til at opføre sig som et lille barn.

Med venlig hilsen
Idas mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder