HSP/SSB

22. januar 2013

Kategori:
Alder:
3 år, 8 mdr.

HSP/SSB

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar, nu er jeg her allerede igen :)

For et års tid siden læste jeg for første gang om “begrebet” særligt sentive børn, og overvejede om det måske var der Simon passer hen..
Efter at have set et indslag i tv, har vi det fremme igen der hjemme, og jo mere jeg/vi læser om det, des mere føler vi begge at det er noget vi kan bruge i forhold til Simon..

Det er helt klar noget Simon har arvet fra mig, og i forhold til mig selv, forklarer det bare SÅ ...

Annonce

... meget..

Jeg er klar over at det ikke er alment anerkendt, og ikke en diagnose i den forstand, men vi har gennemgået en tjek liste, og vi svarer “rigtigt” på 20 ud af 23 spørgsmål..

Kender du det begreb, eller hvad man nu kalder det: HSP/SSB..??
Hvad er din holdning til det..??

Jeg har overvejet at tale med BH om det, jeg er dog klar over at de sikkert ikke anerkender det som jeg, men måske kan de bruge det i hverdagen i forhold til Simon..

Glæder os til at høre fra dig – Vibeke og Benny

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder