Brev:
Flytning med to børn
16. januar 2013
Alder:
2 år
Flytning med to børn
Kære Helen
Vi står og skal flytte om et halvt år, og i den forbindelse vil jeg gerne vide, hvad du mener, er den bedste forberelse vi kan gøre i forhold til vores 2 børn.
Vi flytter i huset om 3 mdr, men de skal gå i deres nuværende institutioner til sommerferien starter, efter sommerferien skal de så starte i ny integreret institution sammen men i vuggestue og børnehave afdeling (det er en forholdsvis lille institution).
M er 5, når vi flytter. Han er meget glad for sin nuværende børnehave, og elsker sine venner. M er meget afholdt af venner og personale. Han glæder sig til at flytte, men ved ikke (og har ikke tænkt sig til endnu), at han skal flytte børnehave. Vi tænker at starte til fx fodbold med nogle af hans venner og bla. holde kontakt derved.
M er en følsom dreng, der har brug for tid og tryghed, han moser sig ikke frem. Vi er kede af at vi skal flytte ham fra et godt sted, men håber på at det også bliver godt det nye sted.
R er 2 når vi flytter. Hun er også glad for sin vuggestue, men hende forestiller vi os det går lidt lettere med?
Hvad tænker du vi skal gøre for at forberede dem?
Med venlig hilsen
Lea