Flytning med to børn

16. januar 2013

Kategori:
Alder:
2 år

Flytning med to børn

Kære Helen

Vi står og skal flytte om et halvt år, og i den forbindelse vil jeg gerne vide, hvad du mener, er den bedste forberelse vi kan gøre i forhold til vores 2 børn.

Vi flytter i huset om 3 mdr, men de skal gå i deres nuværende institutioner til sommerferien starter, efter sommerferien skal de så starte i ny integreret institution sammen men i vuggestue og børnehave afdeling (det er en forholdsvis lille institution).

M er 5, når vi flytter. Han er meget glad for sin nuværende børnehave, og elsker sine venner. M er meget afholdt af venner og personale. Han ...

Annonce

... glæder sig til at flytte, men ved ikke (og har ikke tænkt sig til endnu), at han skal flytte børnehave. Vi tænker at starte til fx fodbold med nogle af hans venner og bla. holde kontakt derved.

M er en følsom dreng, der har brug for tid og tryghed, han moser sig ikke frem. Vi er kede af at vi skal flytte ham fra et godt sted, men håber på at det også bliver godt det nye sted.

R er 2 når vi flytter. Hun er også glad for sin vuggestue, men hende forestiller vi os det går lidt lettere med?

Hvad tænker du vi skal gøre for at forberede dem?

Med venlig hilsen
Lea

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Indeklima

Et godt indeklima er vigtigt for vores helbred og for blandt andet at mindske risikoen for husstøvmideallergi. Miljøstyrelsen har følgende 5 råd til bedre indeklimavaner:

1. Luk luften ind. Sørg for gennemtræk 2x5 minutter hver dag. Luften indenfor kan være mere forurenet end luften udenfor, og der skal gennemtræk til, for at luften bliver skiftet ud. Vinduer på klem giver ikke samme effekt.

2. Gør hyppigt rent. Fjern støv en gang om ugen f.eks. ved støvsugning og...

Læs mere i Babylex

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig