Brev:
Weekendarbejde
15. januar 2013
Alder:
18 mdr.
Weekendarbejde
Hej Helen!
Jeg har et dejligt arbejde som sygeplejerske, hvor jeg i hverdagene typisk har en til to otte timers nattevagter (eller dagvagter) om ugen, så der er dejligt mange fridage til familien, hvilket vi nyder med korte dage i pasningen, legeaftaler osv.... Der ud over arbejder jeg hver anden weekend.
Jeg er nu blevet tilbudt at gå over til at arbejde hver tredje weekend i 12 timers vagter fra 7.30-19.30. Bor lige ved siden af sygehuset, så der er minimal transporttid. Mit spørgsmål er nu, hvordan det vil påvirke min søn på (til den tid) godt halvandet år. Vi vil se hinanden ca en time om morgenen, om aftenen når jeg kommer hjem, vil han være puttet. Som sagt vil det være hver tredje weekend og jeg har gode muligheder for at holde fri i dagene optil weekenden og efter weekenden, hvor han så også kan holde fri sammen med mig og/eller holde korte dage. Men hvad vil en lille mand i denne alder typisk tænke/føle om at skulle se sin mor så lidt i to dage?
Med venlig hilsen
sygeplejersken