Brev:
Spisevægring og toiletbesøg
12. januar 2013
Alder:
3 år, 10 mdr.
Spisevægring og toiletbesøg
Kære Netsundhedsplejerske!
Marcus som er 3 år og 10 måneder er ikke meget for mad i øjeblikket.
Hverken i børnehaven eller derhjemme. Vi kæmper hårdt for at få noget i ham. Med frugt går det godt nok, men hverken rugbrød, som han ellers har været meget glad for, eller varm mad vil han have. Morgenmaden i øjeblokket er en gul peberfrugt. Frokost en pære!
Den daglige rytme kører ellers som den skal. Hvad kan vi gøre.
En anden ting vi kæmper med: Han vil ikke på toilettet, så han har ikke sluppet bleen endnu. Børnehaven siger at han ikke er klar.
Vi gør ellers meget ud af at lade ham sidde og hygge sig med en bog på toilettet, for at det ikke skal være stresset, men der er ingen gevinst.
Har du et forslag?
Venligst
Mette P