Brev:
Skolestart
10. januar 2013
Alder:
5 år
Skolestart
Hej igen Helen - jeg har lige skrevet til dig vedrørende min datters søvn/ble udfordringer....
Nu lige et tillægsspørgsmål:
Hvordan forbereder vi os bedst muligt på skoletiden - og det 'at blive stor' og selv skulle klare de fleste praktiske ting selv i løbet af skoledagen ....
Jeg er overordnet slet ikke i tvivl om hun nok skal klare det fint - det eneste jeg gerne vil høre dig om, er om vi på nogen måde kan hjælpe hende til, at blive lidt mere åben.
Hun er pigen som taler ned i bordet og kigger væk når du spørger hende om noget. Selvfølgelig mest når det er folk hun ikke er tryg ved. Hun tøer ellers normalt hurtigt op og er en meget vellidt, god og glad pige, som børnene gerne vil lege med. Det er mere i forhold til at tro på sig selv og blive hørt.
Vi har været til foredrag med Dan Svarre og er helt inde i det med selvtillid kontra selvværd - selv om vi godt kan blive bedre til at styrke hendes selvværd og ikke bare rose for hendes præstationer.....
Jeg ved også at vi ikke skal tale åbent om hendes generthed eller tale over hendes hoved. Så overordnet er vi bevidste om hvad vi IKKE skal gøre - men måske du har nogle tricks alligevel :o)
Jeg glæder mig til at høre fra dig - ha' en dejlig dag!