Brev:
Suttesorg - 3 år, 8 mdr.
8. januar 2013
Alder:
3 år, 8 mdr.
Suttesorg - 3 år, 8 mdr.
Hej Helen.
Håber du kan hjælpe mig med vores datters farvel til sutten.
I slutningen af november kom julemanden personligt forbi, og vores pige afleverede sine sutter til ham og fik en gave i stedet. Op til havde vi læst bøger om emnet og snakket om det, og hun var med til at pakke sine sutter fint ind som en gave. Samme aften var hun forståeligt nok meget ked af det og ville have, at vi skulle ringe til julemanden, så hun kunne få sine sutter igen. Natten var lang, og hun vågnede ofte og ville have sin sut.
Jeg har flere gange siden inderligt fortrudt, at vi valgte, at hun skulle sige farvel til sutterne. Hun savner sin sut så meget. Når hun bliver træt sidst på eftermiddagen, og når hun skal sove, bliver hun ulykkelig og siger, at hun elsker og savner sin sut. Det er hårdt at se hende så ked. Vi prøver at snakke med hende om, at det er er i orden at savne sin sut, og at man kan være ked af det. Vi er også nød til at holde hende i hånden, indtil hun falder i søvn, fordi hun har svært ved at finde ro og er ked. Hun var endelig efter flere års putteroderi, blevet god til selv at falde i søvn, så du kan nok tænke dig, at jeg havde lyst til at give hende sutten igen :-)
Lillebror bruger sut, men dem har hun faktisk ikke vist interesse, og hun vågner heller ikke ulykkeligt om natten mere, så lidt fremgang har der været.
E det bare tid og omsorg, der skal til?
Med venlig hilsen
Lillepigens Mor