Brev:
Suttestop
7. januar 2013
Alder:
3 år, 2 mdr.
Suttestop
Kære Helen,
Min store dreng på godt tre år bruger stadig sin sut om natten, slet ikke om dagen. Han lægger den selv op i sengen om morgenen, når han har fået tøj på. Han har også en bamse, som han er meget glad for at sove med. Jeg er ikke klar over, hvor meget han har sutten i munden om natten, men han har en ekstra på hylden over sengen, som han af og til har været oppe og tage i nattens løb, hvis han ikke kan finde den anden.
Lige da vi kom hjem fra USA i sommer, bed han alle sine sutter i stykker på kort tid og undværede dem derfor en uges tid. Han sov egentligt okay uden, men vi vurderede, at han nok kunne have gavn af stadig at have en sut ovenpå alle omvæltningerne.
Lillebror er nu 4 mdr. (og han er rigtigt glad for ham), han er startet godt op og trives i børnehaven i nu 2 mdr. Han er oftest en glad dreng, som selvfølgelig har jævnlige fortvivlelsesanfald, som vi forsøger at takle :)
Kunne det være en ide snart at droppe den sut? Og hvordan griber man det bedst an? Bleafvænning er han overhovedet ikke interesseret i, så de to ting kolliderer ikke.
Med venlig hilsen
Mette