Suttestop

7. januar 2013

Kategori:
Alder:
3 år, 2 mdr.

Suttestop

Kære Helen,

Min store dreng på godt tre år bruger stadig sin sut om natten, slet ikke om dagen. Han lægger den selv op i sengen om morgenen, når han har fået tøj på. Han har også en bamse, som han er meget glad for at sove med. Jeg er ikke klar over, hvor meget han har sutten i munden om natten, men han har en ekstra på hylden over sengen, som han af og til har været oppe og tage i nattens løb, hvis han ikke kan finde den anden.

Lige da vi kom hjem fra USA i sommer, bed han alle sine sutter i stykker på kort tid og undværede dem derfor en ...

Annonce

... uges tid. Han sov egentligt okay uden, men vi vurderede, at han nok kunne have gavn af stadig at have en sut ovenpå alle omvæltningerne.

Lillebror er nu 4 mdr. (og han er rigtigt glad for ham), han er startet godt op og trives i børnehaven i nu 2 mdr. Han er oftest en glad dreng, som selvfølgelig har jævnlige fortvivlelsesanfald, som vi forsøger at takle :)

Kunne det være en ide snart at droppe den sut? Og hvordan griber man det bedst an? Bleafvænning er han overhovedet ikke interesseret i, så de to ting kolliderer ikke.

Med venlig hilsen
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Orlov

Som børnefamilie i Danmark, har I særlige rettigheder i forhold til at få orlov.

I har f.eks. begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder