Brev:
Bange for at være alene
3. januar 2013
Alder:
4 år, 11 mdr.
Bange for at være alene
Hej Helen
Godt nytår og mange tak for svar på den seneste mail, det var meget brugbart.
Jeg har et enkelt spørgsmål, som handler om L. Det drejer sig om, at hun her på det seneste er blevet bange for at være alene og helst vil være i nærheden af os. Jeg tror det er startet med, at min kusine, som L holder utrolig meget af, har fortalt hende nogle historier om drillenissen, som bor på loftet. Hun har siden da haft et had/kærlighedsforhold til nissen :) det er på sin vis både spændende, men også meget farligt. Jeg har efterfølgende forsøgt at bløde lidt op og fortælle at den er sød, hjælper julemanden og diverse, men uden den helt store effekt.
Jeg ville så gerne gøre hende tryg ved at lege på hendes værelse igen, hvilket hun normalt godt kan lide. Vi bor i et hus på to etager og hendes værelse er ovenpå. Lige for tiden vil hun helst hvor vi er og vil heller ikke være på hendes værelse selvom jeg er ovenpå med hende. Så har vi taget hendes legetøj med nedenunder eller hun har tegnet ved spisebordet, hvis jeg har skullet lave mad eller lign. og derfor ikke kunnet være ovenpå.
Er det mon bare tiden der skal gå eller hvad kan vi gøre for at gøre hende tryg igen?
Har du nogle gode ideer til hvordan utrygheden kan forsvinde?
Kærlig hilsen
Sarah