Bange for at være alene

3. januar 2013

Kategori:
Alder:
4 år, 11 mdr.

Bange for at være alene

Hej Helen

Godt nytår og mange tak for svar på den seneste mail, det var meget brugbart.

Jeg har et enkelt spørgsmål, som handler om L. Det drejer sig om, at hun her på det seneste er blevet bange for at være alene og helst vil være i nærheden af os. Jeg tror det er startet med, at min kusine, som L holder utrolig meget af, har fortalt hende nogle historier om drillenissen, som bor på loftet. Hun har siden da haft et had/kærlighedsforhold til nissen :) det er på sin vis både spændende, men også meget farligt. Jeg har efterfølgende forsøgt at bløde lidt op og fortælle at den er sød, hjælper julemanden og diverse, men uden den ...

Annonce

... helt store effekt.

Jeg ville så gerne gøre hende tryg ved at lege på hendes værelse igen, hvilket hun normalt godt kan lide. Vi bor i et hus på to etager og hendes værelse er ovenpå. Lige for tiden vil hun helst hvor vi er og vil heller ikke være på hendes værelse selvom jeg er ovenpå med hende. Så har vi taget hendes legetøj med nedenunder eller hun har tegnet ved spisebordet, hvis jeg har skullet lave mad eller lign. og derfor ikke kunnet være ovenpå.

Er det mon bare tiden der skal gå eller hvad kan vi gøre for at gøre hende tryg igen?

Har du nogle gode ideer til hvordan utrygheden kan forsvinde?

Kærlig hilsen

Sarah

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

28. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Udfordringer med opdragelse af 4 årig

Hej Helen Mit spørgsmål drejer sig om opdragelse - både generelt og...

20. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Ikke så robust 4,5 årig

Kære Helen. Vi er forældre til en søn på 4,5 og en datter på 2 år. Vores...

11. september 2023 | Renlighed | 5 år, 3 mdr.

Toiletproblemer

Hej, Jeg har tidligere skrevet omkring vores datters "lave stort" problem på...

Annonce

Viden om børn:

Fennikel, Fennikelte og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan du give børn rigtig mange forskellige slags grøntsager. Vær dog opmærksom på bl.a. fennikel, som indeholder nitrat, og som derfor ikke bør udgøre mere end 1/10 af portionen. Alternativt bør det kun gives med 14 dages mellemrum.

Nitrat omdannes let til nitrit. Nitrit i stor mængde giver opkastninger og blåfavning af huden, fordi det reagerer med blodets hæmoglobin, så det ikke kan binde sig og transportere ilt rundt i kroppen.

Det anbefales...

Læs mere i Babylex

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.