Brev:
Opdragelse
28. november 2012
Alder:
2 år
Opdragelse
Kære Helen
jeg har før skrevet til dig og har altid haft glæde af dine svar/råd. Denne gang vil jeg gerne spørge til lidt vejledning med hensyn til opdragelse af min søn på 2 år, som er en frisk og sød lille dreng.
Jeg er i tvivl om hvordan jeg på bedst mulig måde får ham forklaret at en handling er forkert uden at skade hans selvværd. Jeg forsøger altid at være rolig og ikke hæve stemmen mere en højst nødvendigt, men kan se at han ikke er vild med at få at vide, at det han gør er forkert. Jeg vil gerne være sikker på at jeg får udtrykt at det er handlingen og ikke ham som er forkert, hvordan gør jeg dette bedst muligt?
Jeg ser frem til at læse dit svar.
Venlig hilsen
Mig