Hvorfor er hun så agressiv og sur

29. oktober 2012

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Hvorfor er hun så agressiv og sur

Hej Helen

Tak for det sidste råd du gav os omkring vores store pige på snart 4 år. Nogle gange hjælper det bare at blive gjort opmærksom på nogle ting. Dit svar satte nogle tanker i gang - så tak for det.

Vi har en dejlig lille bestemt dame på godt 20 måneder. Hun er noget af det sødeste og hun tror seriøst hun kan charme sig igennem ALT!
Det er også det vi hører fra vuggestuen.

Hun har altid været en meget følsom pige. Reagerer MEGET voldsomt når noget ikke går hendes vej.
Hun kaster sig ned og skriger hysterisk. Dette har hun altid gjort. Vi sætter ord på hendes følelser ("du er godt nok vred, jeg kan godt forstå du er sur fordi du ik må få Cola mv")

Hun har ikke rigtig noget sprog. Det er så småt at komme, men det går langsomt.

Hun er begyndt at slå rigtig meget. Det er også et problem i vuggestuen. Hun slår når hun ikke får "sin vilje" og nogle gange bider hun også. Det er ikke bare en gang imellem, det er mellem 5-10 gange om dagen.
Jeg tænker at det er fordi hun ikke kan udtrykke sig anderledes, men jeg synes bare det har taget så meget til at jeg snart ikke ...

Annonce

... ved hvad jeg skal gøre,

Når det sker, sige jeg ofte: "det vil jeg ikke ha'. "Du skal ikke slå" - se Sophia (storesøster) bliver rigtig ked af det når du slå" Det er ofte i de situationer hun bare smiler og prøver at charme sig af af "situationen".

Hvad sker der i hovedet på hende? Hvordan kan jeg hjælpe hende?

Hun gør alt det hun ikke må. Smider vaser på gulvet, åbner skuffer og skabe, hiver alt ud, slår og driller hunden og jeg kunne blive ved.

Jeg ved godt hun ikke gør det for at irritere os, selvom det nogle gange føles sådan:) Derefter smiler hun provokerende og vi reagerer ved at fortælle hende at det ikke er ok, og så smider hun sig!

Dette sker dagen lang og det bliver ved og ved og ved....

Aner ikke hvad vi gør forkert!

Har du nogle gode råd?

Hun er jo bare så mega charmerende når hun står der med hendes søde fjollede smil og man er ved at smelte samtidig med at man er fuldstændig udmattet af at sige nej, det vil jeg ikke ha' du er godt nok vred, ..... jeg kunne blive ved :-)

Håber du kan gi' os lidt råd med på vejen :-)

De bedste hilsner

Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig