Brev:
Hvorfor er hun så agressiv og sur
29. oktober 2012
Alder:
20 mdr.
Hvorfor er hun så agressiv og sur
Hej Helen
Tak for det sidste råd du gav os omkring vores store pige på snart 4 år. Nogle gange hjælper det bare at blive gjort opmærksom på nogle ting. Dit svar satte nogle tanker i gang - så tak for det.
Vi har en dejlig lille bestemt dame på godt 20 måneder. Hun er noget af det sødeste og hun tror seriøst hun kan charme sig igennem ALT!
Det er også det vi hører fra vuggestuen.
Hun har altid været en meget følsom pige. Reagerer MEGET voldsomt når noget ikke går hendes vej.
Hun kaster sig ned og skriger hysterisk. Dette har hun altid gjort. Vi sætter ord på hendes følelser ("du er godt nok vred, jeg kan godt forstå du er sur fordi du ik må få Cola mv")
Hun har ikke rigtig noget sprog. Det er så småt at komme, men det går langsomt.
Hun er begyndt at slå rigtig meget. Det er også et problem i vuggestuen. Hun slår når hun ikke får "sin vilje" og nogle gange bider hun også. Det er ikke bare en gang imellem, det er mellem 5-10 gange om dagen.
Jeg tænker at det er fordi hun ikke kan udtrykke sig anderledes, men jeg synes bare det har taget så meget til at jeg snart ikke ved hvad jeg skal gøre,
Når det sker, sige jeg ofte: "det vil jeg ikke ha'. "Du skal ikke slå" - se Sophia (storesøster) bliver rigtig ked af det når du slå" Det er ofte i de situationer hun bare smiler og prøver at charme sig af af "situationen".
Hvad sker der i hovedet på hende? Hvordan kan jeg hjælpe hende?
Hun gør alt det hun ikke må. Smider vaser på gulvet, åbner skuffer og skabe, hiver alt ud, slår og driller hunden og jeg kunne blive ved.
Jeg ved godt hun ikke gør det for at irritere os, selvom det nogle gange føles sådan:) Derefter smiler hun provokerende og vi reagerer ved at fortælle hende at det ikke er ok, og så smider hun sig!
Dette sker dagen lang og det bliver ved og ved og ved....
Aner ikke hvad vi gør forkert!
Har du nogle gode råd?
Hun er jo bare så mega charmerende når hun står der med hendes søde fjollede smil og man er ved at smelte samtidig med at man er fuldstændig udmattet af at sige nej, det vil jeg ikke ha' du er godt nok vred, ..... jeg kunne blive ved :-)
Håber du kan gi' os lidt råd med på vejen :-)
De bedste hilsner
Line