Brev:
Indkøringen er startet. Og moren føler hun svigter
17. oktober 2012
Alder:
10 mdr.
Indkøringen er startet. Og moren føler hun svigter
Hej Helen,
Jeg har brug for lidt opløftende ord.. Jeg føler at jeg lader min søn i stikken, nu hvor indkøringen i vuggestuen er startet.
Vi har kun været igang i 3 dage, og det går jo godt... Første dag sad han kun hos mig og observerede og kiggede, men var nysgerrig. 2. dag var der fart over feltet, han kravlede rundt, sad hos pædagogen, kravlede over til de andre børn og ville tage deres legetøj ;-) Her på 3. dagen, synes de jeg skulle prøve at gå, bare et kvarters tid. Jeg sagde farvel, kyssede og vinkede, var rolig for hans skyld. Men indeni stortuede jeg ! Det var det længste kvarter i mit liv ! Jeg kunne hører ham hele tiden og han var hverken ked eller noget. De kaldte på mig da jeg skulle komme ud og han så mig faktisk ikke før jeg sagde Hej og kom helt tæt på - pædagogen sagde han virkede søgende, så derfor skulle jeg komme ud, inden han blev ked.
Og de efterfølgende dage, skal jeg så prøve at være væk i længere og længere tid. Og tirsdag i uge 2, vil de så gerne have ham med til formiddags mad og lægge ham til formiddagslur, Hvis alt går efter planen og indtil videre roser de ham for at han er så åben.
Men hvorfor føler jeg dog at jeg svigter ham ? Tanken om at han ikke har nogen fornemmelse for tid, og for hvornår mor mon kommer igen er grusom og jeg kan ikke holde ud at tænke på det. Men der er ingen vej udenom, jeg skal starte på arbejde om halvanden måned. Han har også kommet ind og sove hos os allerede ved 24 tiden, siden vi startede for 3 dage siden, da han har været meget urolig og kontaktsøgende. Han falder pladask i søvn igen, når han rammer vores seng.
Men kan du give mig lidt opløftende ord med på vejen, kommer han igennem det uden den store angst ? Jeg er rigtig tryg ved stedet og det tror jeg han kan mærke, for han har været helt rolig omkring det indtil videre.
Jeg er bare så nervøs for om det på længere sigt "skader" min søn at man skal igennem sådan en seperation fra hinanden.
Med venlig hilsen
en lidt trist mor.