Indkøringen er startet. Og moren føler hun svigter

17. oktober 2012

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Indkøringen er startet. Og moren føler hun svigter

Hej Helen,

Jeg har brug for lidt opløftende ord.. Jeg føler at jeg lader min søn i stikken, nu hvor indkøringen i vuggestuen er startet.

Vi har kun været igang i 3 dage, og det går jo godt... Første dag sad han kun hos mig og observerede og kiggede, men var nysgerrig. 2. dag var der fart over feltet, han kravlede rundt, sad hos pædagogen, kravlede over til de andre børn og ville tage deres legetøj ;-) Her på 3. dagen, synes de jeg skulle prøve at gå, bare et kvarters tid. Jeg sagde farvel, kyssede og vinkede, var rolig for hans skyld. Men indeni stortuede jeg ! Det var det længste kvarter i mit liv ! Jeg kunne hører ham hele tiden og han var hverken ked eller noget. De kaldte på mig da jeg skulle komme ud og han så mig faktisk ikke før jeg sagde Hej og kom helt tæt på - pædagogen sagde han virkede søgende, så derfor skulle jeg komme ud, inden han blev ked.

Og de efterfølgende dage, skal jeg så prøve at være væk i længere og længere tid. Og tirsdag i uge 2, vil de så gerne ...

Annonce

... have ham med til formiddags mad og lægge ham til formiddagslur, Hvis alt går efter planen og indtil videre roser de ham for at han er så åben.

Men hvorfor føler jeg dog at jeg svigter ham ? Tanken om at han ikke har nogen fornemmelse for tid, og for hvornår mor mon kommer igen er grusom og jeg kan ikke holde ud at tænke på det. Men der er ingen vej udenom, jeg skal starte på arbejde om halvanden måned. Han har også kommet ind og sove hos os allerede ved 24 tiden, siden vi startede for 3 dage siden, da han har været meget urolig og kontaktsøgende. Han falder pladask i søvn igen, når han rammer vores seng.

Men kan du give mig lidt opløftende ord med på vejen, kommer han igennem det uden den store angst ? Jeg er rigtig tryg ved stedet og det tror jeg han kan mærke, for han har været helt rolig omkring det indtil videre.

Jeg er bare så nervøs for om det på længere sigt "skader" min søn at man skal igennem sådan en seperation fra hinanden.

Med venlig hilsen
en lidt trist mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor