Brev:
Aflevering i skole
14. oktober 2012
Alder:
5 år, 5 mdr.
Aflevering i skole
Hej Helen,
Tak for det sidste svar, det er virkelig rart at kunne spørge en udefra!
Vi er nu flyttet og har været i Tyskland 2 måneder. Milas tog skolestart rigtig rigtig godt de første ca. 4 dage, derefter kom der virkelig en reaktion. Han var så ked af det, holdt fast i mig og ville absolut ikke give slip, når vi skulle sige farvel. Vi har så faktisk siden ventet med at gå og siddet med ham i klassen op til 1 time, inden han er nogenlunde parat til at sige farvel. Jeg ved jo godt det ikke er optimalt hverken for ham eller klassen. Men jeg vil jo heller ikke give ham en dårlig dag eller have at han undertrykker sine følelser. Han siger han synes det er rigtig svært, fordi han ikke kan sproget, han er meget dygtig på dansk, han kan abc skriver navn og efternavn, genkender de fleste bogstaver og tæller rigtig godt.
Så ligepludselig at stå og ikke kunne så meget er rigtig svært.
Jeg vil jo ikke give ham et brud på hans tillid til mig (han er meget sensitiv)... I skolen mener de at vi efter ferie skal begynde på en frisk i forhold til aflevering, vi skal aflevere i skolegården og lade ham gå ind med resten af klassen uden os. Hvad mener du?
Når vi henter ham er han glad og jeg leget med de andre i klassen og vi har også set at han leger og er aktiv i legen... så jeg er meget splittet.
På forhånd tak endnu engang!