Brev:
Film og computerspil
30. september 2012
Alder:
3 år, 4 mdr.
Film og computerspil
Hej Helen.
Jeg har en lille udfordring herhjemme angående egnede film og computerspil til vores søn på 3,5 år.
Min kæreste og jeg har aftalt at vores dreng selvfølgelig ikke skal se de film eller spil der er fra 7 år og opefter, men min kæreste har det desværre med at se lidt stort på den aftale. Han mener egentlig ikke det betyder så meget. Selvom der jo helt tydeligt er en grund til, at der står 7 år og ikke 3 år på dem.
Så jeg tænkte, at du sikkert kan komme med en rigtig god faglig begrundelse for, hvorfor vores dreng IKKE må se film og computerspil der er egnede for 7 år og opefter, og hvorfor min kæreste derfor må have tålmodighed nogle år endnu. Tænker jeg med din hjælp kan overbevise ham om, at det på ingen måde gavner vores søn, og måske ligefrem skader ham i stedet for.
På forhånd tusind tak!