Brev:
Sutnedtrapning
8. september 2012
Alder:
2 år, 6 mdr.
Sutnedtrapning
Hej Helen.
Tak for altid betryggende og omsorgsfulde råd fra dig!
Vil høre hvad du vil råde os til mht nedtrapning af at bruge sut til vores børn. De er hhv 1 år og 2½ år. Som det er nu bruger de begge sut når de skal sove. Ellers får de dem ved behov. Vi prøver at udsætte med at give dem, hvis de er kede af det, men den beroliger dem, især sidst på dagen når de er trætte eller hvis de blive meget kede af det. Den store beder selv om sutten i løbet af dagen og vi prøver at aflede eller sige at han kan få sutten når han skal sove eller, hvis han blive ked af det. Tandlægen siger den skal væk senest ved 3 års alderen.
Vi ønsker os nogle råd til nedtrapning af brug af sutten, så det bliver på en kærlig og omsorgsfuld måde at der med tiden, bliver sagt farvel til en god kammerat.
Det skal lige siges at de begge har et sovedyr, som de er glade ved og finder ro og trøst ved.
Med venlig hilsen
Guldklumpernes mor