Brev:
Tv til tumling
6. september 2012
Alder:
12 mdr.
Tv til tumling
Kære Helen
Siden du sidst har hørt fra os, er vores dejlige baby, gået hen og blevet en livsglad tumling.
Alt går faktisk rigtig godt med hende og hverdagen kører derudad. Men der er et emne som er til stadig diskussion herhjemme og vi har brug for din mening her.
Når vores datter skal have sin morgengrød om morgen, siger hun oftest stop efter kun få skefulde og bliver hidsig og vil bare ind og lege. Det er ikke grøden, som varieres ofte, som hun ikke kan lide - jeg føler mest bare hun er træt og ikke gider sidde ved bordet. Ligeså om eftermiddagen i ulvetimen, oplever vi en del pylren og ugidelighed ovenpå en lang dag i dagpleje.
Der hvor diskussionen opstår, er det redskab som kan anvendes som en slukknap til denne nægten at spise og pylren – tv’et! Hvis hun får lov til at se Disney Junior mens hun spiser, ryger der en stor portion grød ned og om eftermiddagen leger og hygger hun, mens hun snakker løs med Mickey Mouse inde i fjernsynet. Min mand mener, at hun ikke tager skade af fjernsyn, når nu det virker og får hende til at falde til ro og spise, men jeg er imod at hun skal se fjernsyn, bare fordi der er noget hun ikke vil.
Vi har brug for din mening omkring det. Min mand siger at målet helliger midlet, men jeg mener, at tv er fordummende og at hun får mere ud af sin egen leg (ok, jeg går med til at nogle programmer er lærerige, men de kan ikke måle sig med hendes egen leg).
Jeg kan forstå min mands argument så langt, som at jeg jo også gerne ser at hun får et godt morgenmåltid, så hun kan holde sig til frokost. Men jeg tænker altså også, at hvis hun virkelig var sulten, ville hun jo brokke sig senere og så giver jeg hende noget der.
Det drejer sig om 1 – 1½ timers tv dagligt (hvor hun leger imens om eftermiddagen), så det er selvfølgelig ikke alverdens, men alligevel…
Vær sød at komme med dit input
Med venlig hilsen
Mor, der hellere vil læse en bog med sin datter :)