Brev:
Vil ha'!
24. august 2012
Alder:
2 år, 9 mdr.
Vil ha'!
Hej Helen,
Min søns sprog udvikler sig rigtigt meget, og det er dejligt at kunne tale mere med ham og høre ham fortælle :)
Der er dog én ting, der går mig vældigt meget på. Når der er noget, som han gerne vil have, f.eks. noget at spise eller drikke, siger han konsekvent "jeg vil ha (det ene eller det andet)". Det skærer i mine ører, for jeg synes, at det lyder så krævende. Hver evig eneste gang retter jeg ham og siger "jeg vil gerne bede om" eller "nej, hvad hedder det?", og så får han sagt det rigtige.
Når vi er ude og handle, siger han også rigtigt meget "jeg vil ha", og her siger jeg enten "det skal vi ikke have i dag", "det kunne også være rart" eller også lader jeg som om, at jeg ikke hører det. Der er heldigvis ingen skrig og skrål, det er mest mig der bliver frygteligt irriteret over at have sådan en lille kræve-dreng.
Men hvor mange gange skal han have at vide, hvordan man beder pænt om noget? Er der en bedre måde at imødekomme ham på?
Skal jeg bare tage mig sammen og komme mig over min irritation?
Generelt er han faktisk god til at sige tak osv. af en knap 3-årig at være, men vi går også op i, at han er høflig over for folk omkring ham.
Med venlig hilsen
Mette