Vil ha'!

24. august 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 9 mdr.

Vil ha'!

Hej Helen,

Min søns sprog udvikler sig rigtigt meget, og det er dejligt at kunne tale mere med ham og høre ham fortælle :)

Der er dog én ting, der går mig vældigt meget på. Når der er noget, som han gerne vil have, f.eks. noget at spise eller drikke, siger han konsekvent "jeg vil ha (det ene eller det andet)". Det skærer i mine ører, for jeg synes, at det lyder så krævende. Hver evig eneste gang retter jeg ham og siger "jeg vil gerne bede om" eller "nej, hvad hedder det?", og så får han sagt det rigtige.

Når vi er ude og handle, siger han også rigtigt meget "jeg vil ha", og her siger ...

Annonce

... jeg enten "det skal vi ikke have i dag", "det kunne også være rart" eller også lader jeg som om, at jeg ikke hører det. Der er heldigvis ingen skrig og skrål, det er mest mig der bliver frygteligt irriteret over at have sådan en lille kræve-dreng.

Men hvor mange gange skal han have at vide, hvordan man beder pænt om noget? Er der en bedre måde at imødekomme ham på?
Skal jeg bare tage mig sammen og komme mig over min irritation?

Generelt er han faktisk god til at sige tak osv. af en knap 3-årig at være, men vi går også op i, at han er høflig over for folk omkring ham.

Med venlig hilsen
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

2. januar 2024 | Opdragelse | 3 år, 1 mdr.

Følelsesudbrud ved måltiderne

Kære Helen. Jeg vil gerne høre om du har et godt råd til en specifik...

Annonce

Viden om børn:

Øl og amning

Før i tiden anbefalede man, at kvinder der lige havde født, og som gerne ville amme, drak en maltøl eller en mørk hvidtøl dagligt, fordi det kunne hjælpe med at sætte mælkeproduktionen op. Det var kun øl af denne type, som havde effekt, og effekten skulle skyldes maltindholdet. På barselsafdelingen kunne man derfor få en øl til frokost eller aftensmaden, hvis man havde brug for det.

Det anbefales dog ikke mere, at man forsøger at øge sin mælkeproduktion ved at drikke øl....

Læs mere i Babylex

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien