Brev:
Gør vi det rigtige angående opdragelse
11. august 2012
Alder:
3 år
Gør vi det rigtige angående opdragelse
Hej Helen.
Vi har 2 dejlige drenge på 3 og 6, jeg er i tvivl om vi gør det rigtig, og bliver forvirret over alt det jeg læser om børn og opdragelse.
Når mine drenge snakker grimt, siger vi at vi ik gider og høre på det, eller de skal snakke pænt, men de siger også ja til, men det er glemt til næste gang, og det er bare træls og høre på, så har du nogle råd til hvad vi kan gøre? Her er det nok mig der har et problem, min mand slapper mere af i sig selv, hvis man kan sige det sådan! Når vi er nogle steder ved venner og familien, det er ik alle steder jeg har det sådan, men jeg kan simpelthen ik slappe af sidder snart på vagt hele tiden, for hvis nu mine drenge ikke lige hører efter, og skal lige prøve grænser af eller ik lige sidder pænt ved bordet, eller de slås eller skændes, får jeg det skidt indvendigt, og tænker så hør da efter, og bliver irriteret på dem, og føler de er uopdragene osv, hvad kan jeg gøre for synes det er træls og slemt... ? Det skal lige lige siges de er et par glade drenge for det meste, og får ros i børnehaven og SFO...
Så har jeg læst også at det med børn skal ik høres men ses, kan du uddybe det?:-)
Det er ik sådan de ingen opdragelse har, men vi synes det er svært nogle gange, hvordan man skal, for jeg vil gerne gøre det rigtige, så vi får nogle kærlige og hjælpene osv børn.. Jeg ville gerne ha de siger farvel, godmorgen osv, men en jeg kender siger hendes børn heller ik gør det, og hun mener det kommer, når de bliver ældre.. de siger selvfølgelig tak, når de får noget, det har gjort altid.
Håber ik jeg får det til at lyde som om de er nogle værre banditer, for vi har også gode dage:-)
Hilsen