Gør vi det rigtige angående opdragelse

11. august 2012

Kategori:
Alder:
3 år

Gør vi det rigtige angående opdragelse

Hej Helen.

Vi har 2 dejlige drenge på 3 og 6, jeg er i tvivl om vi gør det rigtig, og bliver forvirret over alt det jeg læser om børn og opdragelse.

Når mine drenge snakker grimt, siger vi at vi ik gider og høre på det, eller de skal snakke pænt, men de siger også ja til, men det er glemt til næste gang, og det er bare træls og høre på, så har du nogle råd til hvad vi kan gøre? Her er det nok mig der har et problem, min mand slapper mere af i sig selv, hvis man kan sige det sådan! Når vi er nogle steder ved venner og familien, det er ik alle steder jeg har det sådan, men jeg kan simpelthen ik slappe af sidder snart på vagt hele tiden, for hvis nu mine drenge ikke lige hører efter, og skal lige prøve grænser af eller ik lige sidder pænt ved bordet, eller de slås eller skændes, får jeg det skidt indvendigt, og ...

Annonce

... tænker så hør da efter, og bliver irriteret på dem, og føler de er uopdragene osv, hvad kan jeg gøre for synes det er træls og slemt... ? Det skal lige lige siges de er et par glade drenge for det meste, og får ros i børnehaven og SFO...

Så har jeg læst også at det med børn skal ik høres men ses, kan du uddybe det?:-)

Det er ik sådan de ingen opdragelse har, men vi synes det er svært nogle gange, hvordan man skal, for jeg vil gerne gøre det rigtige, så vi får nogle kærlige og hjælpene osv børn.. Jeg ville gerne ha de siger farvel, godmorgen osv, men en jeg kender siger hendes børn heller ik gør det, og hun mener det kommer, når de bliver ældre.. de siger selvfølgelig tak, når de får noget, det har gjort altid.

Håber ik jeg får det til at lyde som om de er nogle værre banditer, for vi har også gode dage:-)

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Indeklima

Et godt indeklima er vigtigt for vores helbred og for blandt andet at mindske risikoen for husstøvmideallergi. Miljøstyrelsen har følgende 5 råd til bedre indeklimavaner:

1. Luk luften ind. Sørg for gennemtræk 2x5 minutter hver dag. Luften indenfor kan være mere forurenet end luften udenfor, og der skal gennemtræk til, for at luften bliver skiftet ud. Vinduer på klem giver ikke samme effekt.

2. Gør hyppigt rent. Fjern støv en gang om ugen f.eks. ved støvsugning og...

Læs mere i Babylex

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2