Brev:
Hun slår og sparker
12. juli 2012
Alder:
23 mdr.
Hun slår og sparker
Hej Helen.
Vi har lidt "problemer" med vores yngste datter. Hun slår, kradser og sparker helt umotiveret både os og sine søskende. Nu blev hun jo storesøster for knap 4 mdr siden og kan mærke hun synes det er svært.
Jeg savner enormt meget at være alene med min lille pige og er sikker på hun har det på samme måde. Men da lillebror ammes og desværre ikke vil tage flaske eller mme så skal lillebror være med.
Når hun kradser eller sparker kommer det ud af den blå luft. Hvis storesøster fx sidder i sofaen så sætter hun sig tæt op ad hende og sparker hende. Hun smågriner imens og reagerer ikke på en henstilling fra os. Vi flytter hende men det varer ikke længe før den er gal igen.
I dag stod jeg med hende på armen og talte med en anden mor, da hun svinger armen rundt og klasker mig en midt i ansigtet samtidig med hun griner. Satte hende ned med det samme. Hun kan gøre det samme ved sin far og farmor osv.
Vi ved simpelthen ikke hvordan vi skal få hende til at forstå det ikke er okay. Vi skælder ud osv men 5 min efter er hun i gang igen. Jeg forsøger at holde dage med kun hende (og lillebror). Gør virkelig mit bedste for at nå flokken rundt. Hendes far er ekstremt god til også at give hende ekstra opmærksomhed.
Hvordan irettesætter vi hende bedst (hvis det altså er det vi skal)
Kærlig hilsen
Den frustrerede mor