Hun slår og sparker

12. juli 2012

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Hun slår og sparker

Hej Helen.

Vi har lidt "problemer" med vores yngste datter. Hun slår, kradser og sparker helt umotiveret både os og sine søskende. Nu blev hun jo storesøster for knap 4 mdr siden og kan mærke hun synes det er svært.

Jeg savner enormt meget at være alene med min lille pige og er sikker på hun har det på samme måde. Men da lillebror ammes og desværre ikke vil tage flaske eller mme så skal lillebror være med.

Når hun kradser eller sparker kommer det ud af den blå luft. Hvis storesøster fx sidder i sofaen så sætter hun sig tæt op ad hende og sparker hende. Hun smågriner imens og reagerer ikke på en henstilling fra os. Vi flytter hende men det varer ikke længe ...

Annonce

... før den er gal igen.

I dag stod jeg med hende på armen og talte med en anden mor, da hun svinger armen rundt og klasker mig en midt i ansigtet samtidig med hun griner. Satte hende ned med det samme. Hun kan gøre det samme ved sin far og farmor osv.

Vi ved simpelthen ikke hvordan vi skal få hende til at forstå det ikke er okay. Vi skælder ud osv men 5 min efter er hun i gang igen. Jeg forsøger at holde dage med kun hende (og lillebror). Gør virkelig mit bedste for at nå flokken rundt. Hendes far er ekstremt god til også at give hende ekstra opmærksomhed.

Hvordan irettesætter vi hende bedst (hvis det altså er det vi skal)

Kærlig hilsen

Den frustrerede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!