BH og ble

27. juni 2012

Kategori:
Alder:
3 år, 1 mdr.

BH og ble

Kære Helen,

Først skal du ha’ tusind tak for dit sidste svar til mig.. Vi have en seriøs samtale der hjemme, og er atter på rette spor :o) Det er jo et lidt tabu belagt emne, så det er rart at høre at det er helt normalt ;o)

Nu til det næste, som denne gang handler om vores dejlige søn, Simon på 3 år :o)

Simon er netop startet i BH (den 7/5), og er (vist nok) rigtig glad for det - håber jeg..
I BH har jeg oplevet noget jeg ikke har oplevet før, nemlig at han er glad for at se mig, når jeg kommer og henter om eftermiddagen..
Det er selvfølgelig dejligt at blive mødt af en glad og smilende dreng, som siger at han har savnet mig, det gjorde han bestemt IKKE i VG.. Her stak han altid i et hyl, og skulle slæbes ud der fra..

Jeg burde jo være glad, men spekulerer også lidt på, om det er fordi, han i bund og grund ikke er glad for sin BH, eller er det bare den naturlige udvikling, at han bedre kan forholde sig til sine følelser omkring at han nu skal hjem..??

Simon går i en BH, der har 2 seperate huse.
Et lille til de helt nye børn, hvor de går i et år, her efter de kommer ned i det ”store” hus, til de skal i SFO..
Super god måde, da han jo så er sammen med ligestillede børn ;o)
Simon snakker om de andre børn, kender dem ved navn, og er glad for pædagogerne – de virker også glade for ham..
Kunne det være en idé at få en snak med de ansatte..??

Når vi henter Simon er det ikke som i VG, her fik vi dagligt en rapport om hvordan dagen var gået, i BH skal vi selv presse os på for at få info – og de har jo nok travlt..
Måske handler det i bund og ...

Annonce

... grund om vores egne følelser, om at vi selv føler os som "de nye i klassen", og savner den trygge VG ramme – blot en tanke i skrivende stund..

En anden tanke, som rumsterer er bleen..
Jeg har ikke på noget tidspunkt presset på, og ved også at nu er vi i gang med BH, og så tager vi det helt roligt med bleen..
Ved 3 års tjek foreslog vores læge at det kunne være et sommer projekt..

Hvordan skal vi forholde os over for det, skal vi begynde at spørge om han vil på potten, eller skal vi bare vente til han selv kommer, for det er jeg overbevist om at det gør han på et tidspunkt.. Nu går han jo i BH, og kan se de andre børn..
Alt er kommet helt naturligt til Simon, vi har aldrig presset ham, men måske er det tid til at presse lidt..??

Simon vil under igen omstændigheder sidde på barnesæde på toilettet, tror at han føler at han falder ned i toilettet, kun potten, og den er så fjollet lav..
Ved du tilfældigvis om der er nogen, der producerer en høj potte, så børnene ikke sidder helt sammen klemt..??

Samme tanker omkring sutten som med bleen..
Lige nu er Simon i gang med at køre ind i BH, og skal ikke af med sutten.. Han har brug for den, og i BH har han den ikke, kun når han skal sove..
Jeg er overbevist om at den skal han nok slippe på et tidspunkt ;o)
Når vi er ovre sommerferien, har vi talt lidt om at vi kan lave en ”regel” om at han har sutten om natten, og ikke om dagen – endnu en lille idé tanke ;o)

Nå, mon ikke det var nok tanker det for denne gang, du hører helt sikkert fra mig igen :o)

God sommer..

Bedste hilsner fra
Simons forældre :o)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Omega-3 og amning

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse) og undersøgelser viser at indtag af fisk og omega-3 tilførelsen til barnet via modermælken har stor betydning helt op til barnets 2 års alder.

Et for lavt indtag af fisk og dermed omega-3 fedtsyrer er også sat i forbindelse med forringet finmotorik og...

Læs mere i Babylex

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Denne gang skriver jeg bare for at udtrykke min taknemmelighed over det store arbejde du gør for at informere alle os "usikre mødre".

Normalt anser jeg mig selv for at være relativt velinformeret om de emner, der interesserer mig .....- men jeg må indrømme, at det at blive mor har ført en helt uventet usikkerhed med sig.

Når det man ønsker aller mest er at give sit barn den bedste start på livet - og man bare ikke er sikker på, hvad der er det bedste at gøre, er det fantastisk at kunne rådføre sig hos dig.

Jeg har læst stakke af bøger, Sundhedsstyrelsens anbefalinger, diverse artikler og lavet utallige google-søgninger (hvor jeg i øvrigt ofte lander på din side) om børnerelaterede emner - og alligevel bliver jeg tit i tvivl.

Trods mange spørgsmål fra min side svarer du tålmodigt, grundigt og engageret på det hele - og det betyder meget for mig som nybagt mor at få en kommentar med på vejen :-)

Mit medlemskab hos netsundhedsplejerske.dk er en rigtig god investering - og min søn får en mindre bekymret mor med i købet ;-)

God sommer