Hjem til Danmark og børnehavestart

27. juni 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 7 mdr.

Hjem til Danmark og børnehavestart

Hej Helen,

Det varer ikke længe, før vi vender hjem til Danmark, til ny lejlighed, familie og venner. For os forældre er det med blandede følelser, fordi vi selvfølgelig glæder os til at kunne være mere sammen med familie og venner, men vi er også blevet utroligt glade for at være her. US. Vi forsøger at tale med S. om at vi skal hjem til Danmark, men da han ingen erindring har om Danmark og hvad det egentlig er for noget, er det svært at gribe an. Vi har fortalt ham, at mormor, moster osv. er i Danmark, at vi skal flyve med flyvemaskine til Danmark, at hans legesager er på vej til Danmark (vi sendte vores ting hjem for et par uger siden), og at der er nogle ting, som han får i Danmark, f.eks. et legekøkken.

Vi har slet ikke talt med ham om, at han ikke skal se sine legekammerater og specielt sine højtelskede reservebedster mere (i lang tid, hvert fald). Jeg har tænkt mig at lave et album med billeder af de mennesker, som vi har lært at kende her, som vi kan kigge i sammen med ham, og vi vil forsøge at holde kontakten ved lige med Skype med dem, som det er muligt.

Han er så småt begyndt at mærke forandringerne, fordi vi er flyttet ud af vores hus ...

Annonce

... og bor hos hans reservebedster i en kort periode. De sidste 14 dage skal vi bo på hotel, men forsøger at have hverdagen så normal som muligt.
Er det overhovedet muligt at forberede en to-årig på denne type omvæltning? I så fald, hvordan? :)

Vi kommer hjem i midten af juli, og S. skal starte i børnehave d. 1. august. Jeg har passet ham hjemme herovre, men han har været vant til at blive passet af reservebedster/gode venner herovre, samt i fitnesscentrets børnepasning hvor han har været et par gange om ugen i maks. to timer ad gangen. Børnehavelivet bliver jo dog noget helt andet, han skal være der flere timer inkl. middagslur og måltider, og han får ikke så meget opmærksomhed, som han er vant til :)

Hvordan er den bedste måde for ham at starte op? Han skal være storebror ca. halvanden måned senere, så det kunne være rigtigt dejligt, hvis han er faldet til i børnehaven inden da.

På forhånd tak :)

Mette

PS. Er det rigtigt, hvad de alle sammen siger, at det sikkert bliver værre for mig end for ham, at han skal starte i børnehave? Jeg synes hvert fald ikke, at det er sjovt at tænke på, at jeg ikke skal være så meget sammen med ham, som jeg plejer!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

Annonce

Viden om børn:

Brystopereret

Mange kvinder bliver idag brystopereret. En brystoperation kan både være en brystreduktion, hvor man har fjernet noget af brystet og en brystimplantation, hvor man har gjort brysterne større.

Mange kvinder bekymrer sig om hvorvidt de vil kunne amme deres barn, når de er brystopererede og der er ikke andet at gøre, end at se hvad tiden bringer. Nogle kvinder vil fint kunne amme, det afhænger meget af operationsmåden. En del kvinder ammer delvist, giver altså bryst og supplerer med...

Læs mere i Babylex

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil bare sige tusind tak for hjælpen! Det var et wake-up-call at få dit klare svar ... Dejligt at få at vide så entydigt at tingene ikke er i orden.

Alt går meget bedre nu, vi kan nemt aktivere ham, putning går stort set problemfrit nu og aflevering i vuggestue er også meget bedre. Det har været så godt at komme ud af den dårlige vane - jeg har bare ikke tidligere tænkt på at det var vaner der skulle ændres.

Tusind tak for hjælpen - det har betydet utrolig meget for os.

Med venlig hilsen
Rikke, mor til dreng på 21 måneder