Vores datter slår stadig: Skift af dagpleje?

14. juni 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 8 mdr.

Vores datter slår stadig: Skift af dagpleje?

Hej Helen

Så har jeg igen brug for din ekspertise.

Jeg skrev til dig for nogle måneder siden ang. vores datter der slår. Hun er nu 2 år og 8 mdr. og det er ikke blevet bedre, tværtimod. Nu skubber hun, sparker og river i hår + hun slår og vi ved snart ikke hvad vi skal gøre. Det værste vi har oplevet skete i går, hvor hun havde en legekammerat på besøg og hun blev udsat for alt det ovenstående. Aftenen endte med at vores datter rev en tot hår ud på pigen. Vi blev alle meget chokerede og min mand og jeg snakkede om det hele aftenen. Vi aner snart ikke vores levende råd, for tænk hvis vores datter bliver sådan et barn som ingen vil lege med fordi hun opfører sig sådan? Det kan jeg slet ikke bære og det gør helt ondt indeni bare ved tanken...

Vi har fulgt det råd du gav os sidst med at sætte ord på hendes følelser, men det har ikke rigtig hjulpet..

Det har stået på i flere måneder nu, i perioder har det været ok, men nu er det eskaleret.. Det skal nævnes at hun for 3 mdr. siden blev storesøster.. Det har hun klaret rigtig flot, vi gør også meget ud af at være der for hende og give hende opmærksomhed, så hun næsten ikke kan mærke forskel fra før, hvor hun var alene..

Når hun slår m.m. sker det når vi ...

Annonce

... giver hende et "nej" til noget hun gerne vil, og når hun leger med andre børn sker det, når hun ikke får sin vilje, eller når de tager noget legetøj som hun ville lege med (hun vil lege med det fordi de tager det)..

Desværre er det sådan så hun til hverdag går i dagpleje, hvor det eneste barn udover hende er en pige på 7 mdr., så hun får ikke meget stimulans i hverdagen.

Dagplejeren er gæsteplejer, men det er jo ikke hver uge der er gæstebørn, så hun har ikke nogen jævnaldrene børn i hverdagen, og vi kan ikke undgå at tænke om det har noget med det at gøre?? Det er jo i samspillet med andre børn at hun lærer at begå sig, dele osv. Vi tænker om hun keder sig derovre, hun har faktisk nævnt forleden at "mig keder mig hos N." Og hun græder næsten hver dag jeg afleverer hende, dette har også stået på ca. 6 mdr. nu..

Så nu er vores store dilemma om vi skal skifte til en anden dagplejer med flere jævnaldrende børn, hvad mener du om det?? Hun har ca. 3-4 mdr. tilbage inden hun skal starte i børnehave, men vi synes også det er vigtigt at forberede hende på det, og det er vigtigt at hun lærer at lege med andre inden hun starter...

Håber du kan hjælpe os med et godt råd.

Mange hilsener
den fortvivlede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

28. januar 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

2.5 årig dreng skubber, slår og river i hår

Hej Helen, Vi har før draget god nytte af dine svar, så vi forsøger os igen....

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

Rabarber

Rabarber er velegnede til grød, kompot, suppe og marmelade. Hvis I ofte bruger rabarber i madlavningen, er det en god idé at tilsætte 'Nonoxal' (kalkchlorid) under kogning.

Dette forhindrer at saften i rabarber reagerer med kroppens kalk, som bl.a. giver ubehagelige reaktioner på tænderne.

Rabarber er bedst tidligt i sæsonen fra april og indtil omkring Skt. Hans. Rabarber indeholder små mængder oxalsyre, og i højsommeren stiger mængden af oxalsyre i stilkene. Hvis...

Læs mere i Babylex

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina