Brev:
Storebror og opstart i børnehave
13. juni 2012
Alder:
2 år, 9 mdr.
Storebror og opstart i børnehave
Hej Helen
Det er længe siden jeg har skrevet til dig. Det går rigtig godt med vores snart 3 årige dreng, som er glad og velfungerende.
Han skal være storebror om ca. 3 uger, hvilket vi alle glæder os til. Derudover skal han starte i børnehave på samme tidspunkt. Det er her mine bekymringer ligger. Han er, efter både vores og vuggestuens vurdering, klar til dette. Men Jeg tænker, at det umiddelbart bliver mange nye ting for ham, som han skal forholde sig til på en gang. Har forsøgt at tale med både Pladsanvisningen og kommende børnehave om en måneds udsættelse, men der er ikke noget at komme efter, da pladsen ellers vil gå filmen anden.
Nu tænker jeg på, hvordan vi klarer Indkøringen i børnehaven på bedste vis? jeg ved jo ikke hvornår jeg føder præcis. Men planen har hele tiden været, at han i forbindelse med min fødsel skal være hos sine bedsteforældre et par dage indtil der er ro på herhjemme. Jeg skal overnatte på hospitalet, da jeg sidst havde ammeproblemer og denne gang skal have hjælp til at få amningen ordentligt igang.
Hvor længe vil du synes han skal være hos sine bedsteforældre? Han er tæt knyttet og meget trykke ved dem. Er vant til at være hos dem og også overnatte. Er det bedst at han kommer hjem, når vi kommer hjem fra hospitalet eller er det fint han bliver der et par dage ekstra?
Og hvor længe skal vi lade ham blive herhjemme, med os som familie, inden vi kører ham ind i børnehaven? Planen er, at min mand skal køre ham ind og være med ham de første dage i børnehaven.
Er lidt bekymret for, hvordan han forholder sig til de mange nye ting der kommer til at ske i hans liv. Vi snakker meget med ham om at lillesøster snart kommer ud, og at han skal være storebror. Det er han meget begejstret for, og spørger meget ind til det. Derudover er han en lidt sensitiv dreng, som hurtigt reagerer på nye ting ognforandringer. Han er en rigtig spørge-Jørgen, som vil vide alting og ikke meget må gå hans næse forbi :-)
Håber du kan komme med et par gode råd :-)
Med venlig hilsen,
Snart mor til 2