Storebror og opstart i børnehave

13. juni 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 9 mdr.

Storebror og opstart i børnehave

Hej Helen

Det er længe siden jeg har skrevet til dig. Det går rigtig godt med vores snart 3 årige dreng, som er glad og velfungerende.

Han skal være storebror om ca. 3 uger, hvilket vi alle glæder os til. Derudover skal han starte i børnehave på samme tidspunkt. Det er her mine bekymringer ligger. Han er, efter både vores og vuggestuens vurdering, klar til dette. Men Jeg tænker, at det umiddelbart bliver mange nye ting for ham, som han skal forholde sig til på en gang. Har forsøgt at tale med både Pladsanvisningen og kommende børnehave om en måneds udsættelse, men der er ikke noget at komme efter, da pladsen ellers vil gå filmen anden.

Nu tænker jeg på, hvordan vi klarer Indkøringen i børnehaven på bedste vis? jeg ved jo ikke hvornår jeg føder præcis. Men planen har hele tiden været, at han i forbindelse med min fødsel skal være hos sine bedsteforældre et par dage indtil der er ro på herhjemme. Jeg skal overnatte på hospitalet, da jeg sidst havde ammeproblemer og denne gang skal have hjælp til at få ...

Annonce

... amningen ordentligt igang.
Hvor længe vil du synes han skal være hos sine bedsteforældre? Han er tæt knyttet og meget trykke ved dem. Er vant til at være hos dem og også overnatte. Er det bedst at han kommer hjem, når vi kommer hjem fra hospitalet eller er det fint han bliver der et par dage ekstra?

Og hvor længe skal vi lade ham blive herhjemme, med os som familie, inden vi kører ham ind i børnehaven? Planen er, at min mand skal køre ham ind og være med ham de første dage i børnehaven.

Er lidt bekymret for, hvordan han forholder sig til de mange nye ting der kommer til at ske i hans liv. Vi snakker meget med ham om at lillesøster snart kommer ud, og at han skal være storebror. Det er han meget begejstret for, og spørger meget ind til det. Derudover er han en lidt sensitiv dreng, som hurtigt reagerer på nye ting ognforandringer. Han er en rigtig spørge-Jørgen, som vil vide alting og ikke meget må gå hans næse forbi :-)

Håber du kan komme med et par gode råd :-)

Med venlig hilsen,
Snart mor til 2

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

Annonce

Viden om børn:

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder