Overbeskyttende eller helt normalt?

8. juni 2012

Kategori:
Alder:
4 år, 8 mdr.

Overbeskyttende eller helt normalt?

Hej Helen.

Jeg har lige et spg. der vedrører C som snart fylder 5 år.

Hvornår er det ok at lade dem tage alene på legepladsen med andre børn på samme alder?

Vi mener selv, hun i hvert fald skal have nået skolealderen før man lader dem gøre dette, men har oplevet en gang at hun har været med en hjemme fra børnehave og så havde de fået lov til at gå på legepladsen UDEN hendes forældre. Dette konfronterede jeg selvfølgelig hendes forældre med og sagde at det var vi meget kede af fordi de er så små (her var de kun 4½), legepladsen er godt nok kun knap 80 mrt. fra deres have, men der kan jo ske meget, både ulykker og fremmede mennesker. Vi bor godt nok i en mindre by, ...

Annonce

... men alligevel.

Lige siden, har vi, hver gang C har skulle hjem til hende, fortalt at hun IKKE må gå på legepladsen uden en voksen og at hun bare skal sige at det er os der ikke vil have det. For jeg ved ikke helt om jeg stoler på forældrene. De er rigtig søde, men alligevel. Og jeg kan jo ikke hver gang sige det til dem at "husk nu vi ikke vil have de går på legepladsen alene".

C er fuldtstændig med på og klar over spillereglerne og fortæller hver gang hun har været der (det er hendes bedste veninde fra vuggestuen og børnehaven, så de leger meget sammen både hos dem og os) hvad de har lavet og at de ikke har været på legepladsen.

Hvad mener du???

Hilsen Charlotte.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder