Brev:
Overbeskyttende eller helt normalt?
8. juni 2012
Alder:
4 år, 8 mdr.
Overbeskyttende eller helt normalt?
Hej Helen.
Jeg har lige et spg. der vedrører C som snart fylder 5 år.
Hvornår er det ok at lade dem tage alene på legepladsen med andre børn på samme alder?
Vi mener selv, hun i hvert fald skal have nået skolealderen før man lader dem gøre dette, men har oplevet en gang at hun har været med en hjemme fra børnehave og så havde de fået lov til at gå på legepladsen UDEN hendes forældre. Dette konfronterede jeg selvfølgelig hendes forældre med og sagde at det var vi meget kede af fordi de er så små (her var de kun 4½), legepladsen er godt nok kun knap 80 mrt. fra deres have, men der kan jo ske meget, både ulykker og fremmede mennesker. Vi bor godt nok i en mindre by, men alligevel.
Lige siden, har vi, hver gang C har skulle hjem til hende, fortalt at hun IKKE må gå på legepladsen uden en voksen og at hun bare skal sige at det er os der ikke vil have det. For jeg ved ikke helt om jeg stoler på forældrene. De er rigtig søde, men alligevel. Og jeg kan jo ikke hver gang sige det til dem at "husk nu vi ikke vil have de går på legepladsen alene".
C er fuldtstændig med på og klar over spillereglerne og fortæller hver gang hun har været der (det er hendes bedste veninde fra vuggestuen og børnehaven, så de leger meget sammen både hos dem og os) hvad de har lavet og at de ikke har været på legepladsen.
Hvad mener du???
Hilsen Charlotte.