Brev:
Flytning - 11 mdr.
14. maj 2012
Alder:
11 mdr.
Flytning - 11 mdr.
Hej Helen
Tak for dit netop besvarede brev vedr. Vores søn William. Det giver virkelig mening det du skriver og vi vil gøre hvad vi kan for at efterleve det og forhåbentlig få en mere forstået og gladere dreng.
Dette spørgsmål vedrører begge vores børn, William på knap 26 måneder og Victoria på knap 11 måneder.
Vi bor pt. I en 3 værelses lejlighed, som i den grad er blevet for småt. Vi vil gerne have et værelse til begge børnene (vores datter sover i øjeblikket i vores soveværelse, da der ikke rigtig er plads på Williams værelse). Min mands og mit soveværelse er også bibliotek og opbevaringsrum, så vi trænger virkelig til noget større. Desuden har vi et stort ønske om en have, hvor børnene kan lege og bruge deres energi.
Min mand og jeg kigger på hus og vi har faktisk fundet et, som kunne gå hen og blive vores, hvis banken siger god for det. Hvis det er tilfældet, så ville det nok være realistisk at vi flytter indenfor de næste 3 måneder.
Det der bekymrer mig meget er, hvordan børnene vil tage det. Både det at flytte fra lejlighed til hus, men mest det at flytte Institution. Min søn er nemlig utrolig glad for sin nuværende institution. En lille integreret institution med rigtig godt personale og nogle gode venner, som han dagligt nævner for os herhjemme. Jeg frygter at han ved en flytning skal komme til at savne sine nuværende pædagoger og venner. At han ikke vil falde til og måske blive en ulykkelig dreng. Det er måske overdrevet, men mine børns lykke betyder alt og denne ukendte faktor bekymrer mig meget.
Der er så også det, at vi netop er ved at indkøre vores datter i samme institution, som vores søn er i og det går indtil videre rigtig godt. Vil det forvirre hende alt for meget, hvis hun skal til at flytte institution snart? Vil det gøre det sværere for hende at falde til i en ny institution?
I bund og grund ønsker jeg egentlig, at få gode råd til, hvordan vi håndterer en flytning på bedste vis for børnene, både hvad angår et nyt sted at bo, men også en ny institution og hvad der ellers måtte være, som jeg måske ikke har nævnt.
Jeg har nemlig svært ved at sove i øjeblikket ved tanken om, hvad flytningen kan komme til at betyde for børnene i en negativ retning.
Jeg håber at du kan hjælpe mig, og forhåbentlig berolige mig.
På forhånd tak
Betina