Flytning - 11 mdr.

14. maj 2012

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Flytning - 11 mdr.

Hej Helen

Tak for dit netop besvarede brev vedr. Vores søn William. Det giver virkelig mening det du skriver og vi vil gøre hvad vi kan for at efterleve det og forhåbentlig få en mere forstået og gladere dreng.

Dette spørgsmål vedrører begge vores børn, William på knap 26 måneder og Victoria på knap 11 måneder.

Vi bor pt. I en 3 værelses lejlighed, som i den grad er blevet for småt. Vi vil gerne have et værelse til begge børnene (vores datter sover i øjeblikket i vores soveværelse, da der ikke rigtig er plads på Williams værelse). Min mands og mit soveværelse er også bibliotek og opbevaringsrum, så vi trænger virkelig til noget større. Desuden har vi et stort ønske om en have, hvor børnene kan lege og bruge deres energi.

Min mand og jeg kigger på hus og vi har faktisk fundet et, som kunne gå hen og blive vores, hvis banken siger god for det. Hvis det er tilfældet, så ville det nok være realistisk at vi flytter indenfor de næste 3 måneder.

Det der bekymrer mig meget er, hvordan børnene vil tage det. Både det at flytte fra lejlighed til hus, men mest det at flytte Institution. Min søn er nemlig utrolig glad for sin nuværende ...

Annonce

... institution. En lille integreret institution med rigtig godt personale og nogle gode venner, som han dagligt nævner for os herhjemme. Jeg frygter at han ved en flytning skal komme til at savne sine nuværende pædagoger og venner. At han ikke vil falde til og måske blive en ulykkelig dreng. Det er måske overdrevet, men mine børns lykke betyder alt og denne ukendte faktor bekymrer mig meget.

Der er så også det, at vi netop er ved at indkøre vores datter i samme institution, som vores søn er i og det går indtil videre rigtig godt. Vil det forvirre hende alt for meget, hvis hun skal til at flytte institution snart? Vil det gøre det sværere for hende at falde til i en ny institution?

I bund og grund ønsker jeg egentlig, at få gode råd til, hvordan vi håndterer en flytning på bedste vis for børnene, både hvad angår et nyt sted at bo, men også en ny institution og hvad der ellers måtte være, som jeg måske ikke har nævnt.

Jeg har nemlig svært ved at sove i øjeblikket ved tanken om, hvad flytningen kan komme til at betyde for børnene i en negativ retning.

Jeg håber at du kan hjælpe mig, og forhåbentlig berolige mig.

På forhånd tak

Betina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Fennikel, Fennikelte og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan du give børn rigtig mange forskellige slags grøntsager. Vær dog opmærksom på bl.a. fennikel, som indeholder nitrat, og som derfor ikke bør udgøre mere end 1/10 af portionen. Alternativt bør det kun gives med 14 dages mellemrum.

Nitrat omdannes let til nitrit. Nitrit i stor mængde giver opkastninger og blåfavning af huden, fordi det reagerer med blodets hæmoglobin, så det ikke kan binde sig og transportere ilt rundt i kroppen.

Det anbefales...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for en rigtig god brevkasse, hvor vi som førstegangsforældre har fået svar på rigtig mange spørgsmål, bare ved at sidde og surfe lidt rundt i kategorierne. Dine gode svar har virkelig været en stor hjælp hele vejen igennem.

Bedste hilsner
Malene og Maria på 6 uger