Brev:
Sutter tommelfinger
8. maj 2012
Alder:
3 år, 2 mdr.
Sutter tommelfinger
Kære Helen
Jeg har igen brug for dit besyv... :)
Vores dreng på godt 3 år sutter på tommelfinger... Det har han gjort fra han var 6-8 mdr. gammel...
Vi har (naturligvis) forsøgt at give ham sutten da han var lille (maaange gange, maaange forsøg, maaage sutter osv. osv.) - men vi fik ham aldrig rigtig glad for den. Desværre...
Han bruger den, når han skal sove om aftenen (sover ikke til middag mere), og når han slapper af og "hænger" lidt hos os fx sidst på eftermiddagen og når han ellers slapper af i løbet af dagen.
I børnehaven ser de ham aldrig med fingeren i munden...
Han er virkelig dygtig til at snakke! Og dygtig til at kommunikere ønsker, følelser og behov. Når jeg spørger ham, hvorfor han bruger sin tommelfinger siger han, at det er rart, at han godt kan lide den og at han har det godt...
Han har 3-4 bamser som han er meeeget glad for. Jeg har prøvet at give ham dem i stedet og generelt finde substitutter, men den lille pokkers tommel finder altid vejen til munden...
Så kort og godt: Har du nogle tommelfinger-afvænning-tips? :) Og - Hvad mon tidshorisonten er? Folk siger til os, at han jo nok ikke sutten tommel, når man bliver konfirmeret... Men hvad når han er 4, 5 - starter i skole (!)...?
Kærlig hilsen
Tommel-mor :)