Gør alt modsat af hvad man beder om

4. maj 2012

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Gør alt modsat af hvad man beder om

Hej Helen.

Jeg er alene mor til to. Andreas der bliver 4 nu her og Sebastian på 2.

Det store problem ligger i at det sidste års tid har de overhovedet ikke ville høre efter. Jeg er ved at blive sindsyg.

De kan vælte en hel lejlighed i løbet af en dag. Nu er det desværre kommet dertil at jeg har fået nok. Jeg gider ikk bruge en hel dag på at skælde ud, være sur og gøre rent, og gider ikk gå og tænke over hvordan jeg nogensinde skal overleve 3 ugers sommerferie med dem. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal stille op efterhånden.

Jeg kan give et par gode eksempler.

Jeg bor på 2. sal, så vinduerne er et forbudt område. De har aldrig rørt dem før, men nu er de begyndt at åbne dem. Jeg har sagt til dem at det vil jeg ikke have for det er farligt og man kan falde ud. der kan gå 2 min fra jeg har lukket det og taget drengene ud af rummet til at de er i fuld gang igen og sådan kan vi blive ved i timer.

Udover det kan jeg gå på toilet, og komme ud efter 2 min. og så har ...

Annonce

... de præsteret at rykke ALT ud af køleskab og kryderiskab, så mit gulv simpelthen flyder i alt fra æg til kanel. Skal siges alle mine kryderier står på den aller øverste hylde i mit skab og alligevel kan de åbenbart få fingrene i det.

Over, og underbo er nu begyndt at klage over at børnene aldrig sidder stille. problemet er nok bare at jeg efterhånden ikk føler jeg kan gøre noget, da de ca hver 2-3 min får at vide de skal gå stille over gulvet og ikke råbe, da der bor en nedenunder.

Jeg har kæmpet med ting som disse det sidste år og må desværre erkende jeg er ved at give op.

Jeg har fået råd via. børnehave, og har faktisk været til nogle grupper hvor man kunne få ideer og vejledning om opragelse, og jeg har prøvet alt uden at det hjælper. Det eneste der efterhånden virker er at hæve stemmen, hvilket jeg ikke bryder mig om, da det i mine øjne ikke er opdragelse, men bare hysteri.

Håber du kan hjælpe med en ide til hvordan jeg kan håndtere mine to elskede drenge.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder