Brev:
Gør alt modsat af hvad man beder om
4. maj 2012
Alder:
0 mdr.
Gør alt modsat af hvad man beder om
Hej Helen.
Jeg er alene mor til to. Andreas der bliver 4 nu her og Sebastian på 2.
Det store problem ligger i at det sidste års tid har de overhovedet ikke ville høre efter. Jeg er ved at blive sindsyg.
De kan vælte en hel lejlighed i løbet af en dag. Nu er det desværre kommet dertil at jeg har fået nok. Jeg gider ikk bruge en hel dag på at skælde ud, være sur og gøre rent, og gider ikk gå og tænke over hvordan jeg nogensinde skal overleve 3 ugers sommerferie med dem. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal stille op efterhånden.
Jeg kan give et par gode eksempler.
Jeg bor på 2. sal, så vinduerne er et forbudt område. De har aldrig rørt dem før, men nu er de begyndt at åbne dem. Jeg har sagt til dem at det vil jeg ikke have for det er farligt og man kan falde ud. der kan gå 2 min fra jeg har lukket det og taget drengene ud af rummet til at de er i fuld gang igen og sådan kan vi blive ved i timer.
Udover det kan jeg gå på toilet, og komme ud efter 2 min. og så har de præsteret at rykke ALT ud af køleskab og kryderiskab, så mit gulv simpelthen flyder i alt fra æg til kanel. Skal siges alle mine kryderier står på den aller øverste hylde i mit skab og alligevel kan de åbenbart få fingrene i det.
Over, og underbo er nu begyndt at klage over at børnene aldrig sidder stille. problemet er nok bare at jeg efterhånden ikk føler jeg kan gøre noget, da de ca hver 2-3 min får at vide de skal gå stille over gulvet og ikke råbe, da der bor en nedenunder.
Jeg har kæmpet med ting som disse det sidste år og må desværre erkende jeg er ved at give op.
Jeg har fået råd via. børnehave, og har faktisk været til nogle grupper hvor man kunne få ideer og vejledning om opragelse, og jeg har prøvet alt uden at det hjælper. Det eneste der efterhånden virker er at hæve stemmen, hvilket jeg ikke bryder mig om, da det i mine øjne ikke er opdragelse, men bare hysteri.
Håber du kan hjælpe med en ide til hvordan jeg kan håndtere mine to elskede drenge.
Hilsen