Ikke gå med fremmede

30. april 2012

Kategori:
Alder:
4 år, 3 mdr.

Ikke gå med fremmede

Hej Helen,

Hvordan og hvornår forbereder man efter din mening bedst sit barn på at man ikke må gå med fremmede og ja - at der er nogle mennesker man måske i bund og grund heller ikke skal henvende sig til?

Min datter er meget udadvendt og taler gerne med alle, hun møder på sin vej. Jeg nyder at hun er så smilende, glad og åben og ikke går op i om man er kort eller lang, tyk eller tynd, sort eller hvid osv og vil gerne så at hun bevarer denne tillid og åbenhed over for alle ... også selv om de måske ser lidt anderledes ud, men desværre findes ...

Annonce

... der jo også mennesker, som ikke altid vil en det bedste, men hvordan forklarer man bedst disse ting uden at skræmme sit barn, når man nu endda har et barn, der spørger, tænker og bekymrer sig rigtig meget i forvejen.

Vi har lige hørt om en klassekammerat (7 år) i vores udenlandske omgangskreds, som er blevet bortført på vej til skole og er savnet på 3. døgn, og ja - selvom det jo heldigvis ikke er noget, der sker tit, så giver det jo alligevel stof til eftertanke. Specielt når man nu også skal på disse kanter i sommerferien.

Mange hilsner herfra.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet