Brev:
Ikke gå med fremmede
30. april 2012
Alder:
4 år, 3 mdr.
Ikke gå med fremmede
Hej Helen,
Hvordan og hvornår forbereder man efter din mening bedst sit barn på at man ikke må gå med fremmede og ja - at der er nogle mennesker man måske i bund og grund heller ikke skal henvende sig til?
Min datter er meget udadvendt og taler gerne med alle, hun møder på sin vej. Jeg nyder at hun er så smilende, glad og åben og ikke går op i om man er kort eller lang, tyk eller tynd, sort eller hvid osv og vil gerne så at hun bevarer denne tillid og åbenhed over for alle ... også selv om de måske ser lidt anderledes ud, men desværre findes der jo også mennesker, som ikke altid vil en det bedste, men hvordan forklarer man bedst disse ting uden at skræmme sit barn, når man nu endda har et barn, der spørger, tænker og bekymrer sig rigtig meget i forvejen.
Vi har lige hørt om en klassekammerat (7 år) i vores udenlandske omgangskreds, som er blevet bortført på vej til skole og er savnet på 3. døgn, og ja - selvom det jo heldigvis ikke er noget, der sker tit, så giver det jo alligevel stof til eftertanke. Specielt når man nu også skal på disse kanter i sommerferien.
Mange hilsner herfra.