Brev:
Forberedelse på at der måske kommer en søster eller bror
27. april 2012
Alder:
4 år, 2 mdr.
Forberedelse på at der måske kommer en søster eller bror
Kære Helen
V har i nogle år forgæves forsøgt at få en lillebror eller søster til vores søn på 4 år, og er nu netop blevet godkendt til adoption, hvilket vi selvfølgelig er mægtig glade for. Efter en del overvejelser har vi besluttet at fravælge international adoption, bla pga de meget lange ventetider, og i stedet for satse på dansk adoption.
Det specielle ved dansk adoption er, at det er ligesom at vinde i lotteriet. Vi kan være heldige at blive matchet med et barn i løbet af kort tid, det kan også tage længere tid, eller i værste fald kan vi risikere at det aldrig sker. Så det er en chance at tage.
Hvis vi får stillet et barn i forslag, vil der ofte kun gå ganske kort tid, nærmest blot et par dage, fra accept til vi skal møde barnet første gang.
Mit spørgsmål går på, hvordan forbereder vi bedst muligt vores søn på denne situation?
Vi har ikke snakket med ham om muligheden for at få en lillesøskende, og han har heller ikke umiddelbart vist interesse her for.
Vi aner ikke om vi er så heldige at få et barn mere, men omvendt bliver det jo også en kæmpe omvæltning for ham, hvis han pludselig skal være storebror i løbet af en uge.
Vi vil meget gerne høre, om du har nogen forslag til hvordan vi forbereder ham bedst muligt, på noget som måske aldrig sker.
Mange hilsner
og tak fra de måske kommende adoptivforældre :o)