Brev:
Tv i børnehaven
26. april 2012
Alder:
4 år, 6 mdr.
Tv i børnehaven
Hej Helen.
Jeg vil meget gerne høre din mening om et problem jeg har med mine sønners børnehus. Mine drenge på 1½ og 4½ år går i et børnehus, hvor man er af den mening at tv er helt ok. I december mdr. satte de bl.a Nissernes ø på og så kørte den ellers i stor stil og der blev vist mange afsnit, hvor mange ved jeg ikke. De har set forskellige film som fx ice age, som jeg synes er ret voldsom selvom den er er egnet for alle. Forstår ikke at man som pædagog kan synes det er i orden at parkere børn foran et tv.
Det skal siges at der i dember ofte blev set film (så meget for julehygge...) men ellers sker det ca hver anden måned, vil jeg tro. Den enste måde jeg ved at de ser film på er, at min søn fortæller mig det, for det er ikke noget man som forældre ellers får at vide.
Det korte af det lange er at jeg har utoligt svært ved at accepere at man i en børnehave sætter film på. Jeg har talt med flere af pædagogerne dernede som tilsyneladene ikke har et problem med det og nærmest synes det er fjollet at have noget imod ”lidt” fjernsyn. Jeg synes det er ok med tv herhjemme, men det hører altså efter min mening overhovedet ikke hjemme i en børnehave. Jeg vil gerne høre din mening om problemet. Er det mig der overreagerer, er gammeldags og skal jeg bare acceptere det (hvilket jeg vil have svært ved) eller synes du jeg skal gøre noget og hvad kán jeg gøre? Jeg har som sagt talt med flere pædagoger dernede og vil også gerne tale med lederen, men har ikke den store forventning om forståelse.
Jeg har overvejet at flytte dem, men det kræver en pædagogisk årsag og jeg er i tvivl om dette er grund nok.
Håber at du vil komme med din holdning.
Venlig hilsen
Drengenes mor