Brev:
Voldsom temperament
25. april 2012
Alder:
3 år, 8 mdr.
Voldsom temperament
Hej Helen
Jeg har læst meget med i din brevkasse, og tænkte at det nu var på tide at prøve at sende mine egne spørgsmål.
Vi har en datter på snart 4 og en på 1 år. Den store E har været en fantastisk storesøster, selvfølgelig har der været kampe, men generelt har hun klaret det super godt.
Hun er en super sød og kærlig pige, men samtidig har hun et voldsom temperament. Lige med et kan hun gå helt op i en spids og gå amok. Hun er begyndt at slå os (mor og far) rigtig meget, og kaster med legetøjet i vrede. Og ellers skriger hun rigtig meget. Hun hører nærmest aldrig efter mere, så meget af tingene foregår med skænderi og det er ikke særlig hyggeligt.
Jeg har altid sagt mine børn skulle opvokse i et hjem hvor man ikke råbte, men efterhånden bliver der råbt og skældt ud hele tiden. Og det er ikke særlig hyggeligt. Faren er hurtig til at råbe, og har svært ved at forstå hvorfor hun gør de ting, når vi så mange gange har sagt stop. Efterhånden er jeg selv begyndt at råbe fordi jeg bliver frusteret og nu skal det stoppe.
Men hvad gør vi når hun slår, kaster med ting, skriger, og aldrig hører efter?
Med venlig hilsen
Mor til 2 temperamentsfulde piger