Voldsom temperament

25. april 2012

Kategori:
Alder:
3 år, 8 mdr.

Voldsom temperament

Hej Helen

Jeg har læst meget med i din brevkasse, og tænkte at det nu var på tide at prøve at sende mine egne spørgsmål.

Vi har en datter på snart 4 og en på 1 år. Den store E har været en fantastisk storesøster, selvfølgelig har der været kampe, men generelt har hun klaret det super godt.
Hun er en super sød og kærlig pige, men samtidig har hun et voldsom temperament. Lige med et kan hun gå helt op i en spids og gå amok. Hun er begyndt at slå os (mor og far) rigtig meget, og kaster med legetøjet i vrede. Og ellers skriger hun rigtig meget. Hun hører nærmest aldrig efter ...

Annonce

... mere, så meget af tingene foregår med skænderi og det er ikke særlig hyggeligt.

Jeg har altid sagt mine børn skulle opvokse i et hjem hvor man ikke råbte, men efterhånden bliver der råbt og skældt ud hele tiden. Og det er ikke særlig hyggeligt. Faren er hurtig til at råbe, og har svært ved at forstå hvorfor hun gør de ting, når vi så mange gange har sagt stop. Efterhånden er jeg selv begyndt at råbe fordi jeg bliver frusteret og nu skal det stoppe.

Men hvad gør vi når hun slår, kaster med ting, skriger, og aldrig hører efter?

Med venlig hilsen
Mor til 2 temperamentsfulde piger

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Undertøj til børn

Bomuld er behageligt, suger sved og kan vaskes ved høj temperatur. Det kan være en stor fordel, så længe børn bruger ble, hvor det ikke kan undgås, at der af og til kommer urin og afføring i undertøjet.

I efterårs- og vintermånederne, kan det dog være en fordel at vælge undertøj af uld. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft. Det gør, at uld isolerer rigtig godt, og det hjælper derfor barnet med at holde varmen, når det f.eks. sparker dynen af om natten. Uld kan...

Læs mere i Babylex

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne