Kærlighed og omsorg

20. april 2012

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Kærlighed og omsorg

Kære Helen

Nu skriver jeg lige til dig igen, for jeg synes virkelig at jeg er glad for dine gode råd :-)

Denne gang handler det om min kærlighed til min lille dreng. Som forhåbentlig alle andre forældre så elsker jeg simpelthen min søn så ubeskriveligt højt, at jeg stadig kan komme til at græde, når han kigger på mig med sine store smukke øjne. Jeg føler virkelig at jeg er ved at flyde over med kærlighed…

Spørgsmålet er om jeg tackler det rigtigt og om det er for meget?
!
Jeg har ikke selv haft en særlig god barndom og jeg har manglet kærlighed fra mine forældre og det har jeg bare altid sagt til mig selv, at det skal mine børn aldrig mangle. De skal vide at mor elsker dem ubetinget!

Jeg kysser og krammer min lille engel og fortæller ham at jeg elsker ham rigtig højt mange gange om dagen (Han er mit første barn). Han er kun 4,5 måned og jeg er ikke sikker på han helt forstår det endnu, men om ikke andet, så kan han i hvert fald uden tvivl mærke, at mor er der for ham. Når han græder, er jeg hurtig til at tage ham op for jeg vil ikke have ...

Annonce

... at han ligger og er ked af det, han skal føle sig tryg.

Men gør jeg det rigtige? Kan man vise sit barn for meget kærlighed og omsorg? Kan han blive ”tryghedsnarkoman”? Jeg vil jo ikke have at han tager skade af det og bliver en lille pylret dreng som ikke kan eksisterer uden sin mor. Han skal jo starte i dagpleje til november og jeg vil jo helst ikke med min kærlighed til ham gøre det svært for ham at starte i dagpleje.

Han er en meget tryghedssøgende dreng og han elsker at blive nusset om.
Jeg har det svært ved at han skal passes og vil ikke have ham passet, ikke engang et par timer fordi jeg er bange for han bliver ked af det og dem der nu skal passe ham ikke kan klare opgaven. Jeg bliver ved med at sige til mig selv, at når han kan sidde selv så tør jeg få ham passet, men gør jeg i virkeligheden det? Er jeg bare for pylret og bange for at der skal ske min lille dreng noget?!

Det er sikkert et svært brev at svare på det her, men jeg håber virkelig at du kan råde og vejlede mig så jeg gør det rigtige for min søn.

Kærlig hilsen
Den kærlige mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak. Jeg tænker tit på, at jeg i dine svar bliver betrygget i, at jeg ser rigtigt - jeg har et barn, som har et stort tryghedsbehov.

Det er som om at der for tiden er en trend der går på, at vi skal lave 'godnat og sov godt' på vores børn, sætte dem i skammekrog (eller tænkeboks eller hvad man kalder dem) når de ikke gør som vi vil have de skal gøre. Mon det er alle de tv udsendelser om nannys der redder verden for en familie, hvor alt er gået galt, som har tændt op under de ideer?

Hvor er det ærgeligt, at vi skal blive sådan i tvivl om, at det vores instinkt fortæller os om vores børn. Og hvor er det bare fantastisk rart, at du i dit virke hjælper, støtter og betrygger os, som har brug for at blive bekræftet og rådgivet i en retning, som vi kan være med på uden at hjertet bløder.

Tak for det!

Kærlig hilsen
Mor.