Brev:
Kærlighed og omsorg
20. april 2012
Alder:
4 mdr.
Kærlighed og omsorg
Kære Helen
Nu skriver jeg lige til dig igen, for jeg synes virkelig at jeg er glad for dine gode råd :-)
Denne gang handler det om min kærlighed til min lille dreng. Som forhåbentlig alle andre forældre så elsker jeg simpelthen min søn så ubeskriveligt højt, at jeg stadig kan komme til at græde, når han kigger på mig med sine store smukke øjne. Jeg føler virkelig at jeg er ved at flyde over med kærlighed…
Spørgsmålet er om jeg tackler det rigtigt og om det er for meget?
!
Jeg har ikke selv haft en særlig god barndom og jeg har manglet kærlighed fra mine forældre og det har jeg bare altid sagt til mig selv, at det skal mine børn aldrig mangle. De skal vide at mor elsker dem ubetinget!
Jeg kysser og krammer min lille engel og fortæller ham at jeg elsker ham rigtig højt mange gange om dagen (Han er mit første barn). Han er kun 4,5 måned og jeg er ikke sikker på han helt forstår det endnu, men om ikke andet, så kan han i hvert fald uden tvivl mærke, at mor er der for ham. Når han græder, er jeg hurtig til at tage ham op for jeg vil ikke have at han ligger og er ked af det, han skal føle sig tryg.
Men gør jeg det rigtige? Kan man vise sit barn for meget kærlighed og omsorg? Kan han blive ”tryghedsnarkoman”? Jeg vil jo ikke have at han tager skade af det og bliver en lille pylret dreng som ikke kan eksisterer uden sin mor. Han skal jo starte i dagpleje til november og jeg vil jo helst ikke med min kærlighed til ham gøre det svært for ham at starte i dagpleje.
Han er en meget tryghedssøgende dreng og han elsker at blive nusset om.
Jeg har det svært ved at han skal passes og vil ikke have ham passet, ikke engang et par timer fordi jeg er bange for han bliver ked af det og dem der nu skal passe ham ikke kan klare opgaven. Jeg bliver ved med at sige til mig selv, at når han kan sidde selv så tør jeg få ham passet, men gør jeg i virkeligheden det? Er jeg bare for pylret og bange for at der skal ske min lille dreng noget?!
Det er sikkert et svært brev at svare på det her, men jeg håber virkelig at du kan råde og vejlede mig så jeg gør det rigtige for min søn.
Kærlig hilsen
Den kærlige mor