Enormt glad for mor

16. april 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 5 mdr.

Enormt glad for mor

Hej Helen.

Min søde datter på 2½ år, er så enormt glad for sin mor, at hun har svært ved at dele mig med storebror som også er enormt glad for sin mor.

Hvis han sidder hos mig og hygger, så kommer hun med det samme med "mord" i øjnene og begynder at skubbe ham væk og slå mens hun siger "min mor". Jeg siger så at jeg også er min søns mor og at hun må sidde ved siden af mig. Det vil hun ikke og så går klappen ned for hende.

Det ender med at jeg fysisk må tage hende i hånden og føre hende ind på hendes værelse og sige til hende, at når hun slår kan hun ikke være i stuen.

Så er hun derinde et par minutter og så kommer hun ud og kan godt sidde roligt ved siden af.

Det er bare som om, at vi skal helt ud at vende før hun finder ro og accepterer tingene..

Min søn går ofte hvis hun også skal sidde ved siden af. Det synes han er irriterende, så de har en indbyrdes kamp som er ved at kvæle mig.

Jeg har hele tiden et barn på mig som vil nusse og kramme, hvilket jo også er skønt, men det bliver for meget.

Jeg kan ikke ligge lidt på sofaen uden der kommer et barn og lægger sig ovenpå mig..

Nu er det blevet sådan, at min datter ikke kan overnatte hos sin mormor, hvilket ellers altid har været et hit, for når ...

Annonce

... hun skal sove går hun helt bananas og siger "mig hjem mor sove". Det ender med at hun må sove ved siden af min mor og så er der ro.

Hun kommer også op i vores seng hver nat og sover dejligt videre. Vi ligger jo ikke så godt, men lægger vi hende i hendes seng og siger vi passer på hende og er hos hende og tilmed holder hende i hånden, ja så starter hylekoncerten og hun er så viljestærk, at hun bliver ved i TIMER.

Hun har siden sidste sommer faldet fint i søvn selv og siden januar i år har vi måttet være hos hende når hun skal sove.

Din strygetøjsmodel fungerer ikke i vores hus, da hendes seng er væk fra døren, vi har aldrig noget strygetøj og vi har ikke et bord hvor vi kan stå at lægge tøj sammen som hun kan se fra sin seng.

Jeg aner ikke hvad der har udløst dette behov for, at være tæt på os i hendes søvn og hendes kampe med storebror om især mig. Nogle gange sker det også med far..

Det er opslidende og jeg har brug for at være mig selv ingang imellem også UDEN at jeg skal råbe højt, føre fysisk væk, selv gå eller afvise med hård tone.. For sådan er det nu. Min datter får tændt en vildskab indeni når hun får et nej eller et pænt "mor har lige brug for at ligge/sidde her alene"."

PUST hvad gør jeg/vi?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Denne gang skriver jeg bare for at udtrykke min taknemmelighed over det store arbejde du gør for at informere alle os "usikre mødre".

Normalt anser jeg mig selv for at være relativt velinformeret om de emner, der interesserer mig .....- men jeg må indrømme, at det at blive mor har ført en helt uventet usikkerhed med sig.

Når det man ønsker aller mest er at give sit barn den bedste start på livet - og man bare ikke er sikker på, hvad der er det bedste at gøre, er det fantastisk at kunne rådføre sig hos dig.

Jeg har læst stakke af bøger, Sundhedsstyrelsens anbefalinger, diverse artikler og lavet utallige google-søgninger (hvor jeg i øvrigt ofte lander på din side) om børnerelaterede emner - og alligevel bliver jeg tit i tvivl.

Trods mange spørgsmål fra min side svarer du tålmodigt, grundigt og engageret på det hele - og det betyder meget for mig som nybagt mor at få en kommentar med på vejen :-)

Mit medlemskab hos netsundhedsplejerske.dk er en rigtig god investering - og min søn får en mindre bekymret mor med i købet ;-)

God sommer