Opdragelse - 2 år, 6 mdr.

10. april 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Opdragelse - 2 år, 6 mdr.

Hej Helen

Tak for dit sidste svar angående opdragelse og hvilke sætninger man bruger. Vi vil helt sikkert få fat i bogen du anbefaler af Fie Hørby.

Vi forsøger at være de myndige forældre hældende til de eftergivne, med en fri opdragelse, tror jeg. Men det er jo også en "pære-vælling" af de forskellige typer. - Når jeg bliver stresset f.eks, så kan jeg mærke hvordan jeg som min far af og til gjorde det "mister besindelsen" og bliver meget autoritær i tone og facon. Det er noget der efterfølgende gør mig rigtig ked af det, når jeg handler sådan.

At opdrage ...

Annonce

... er et stort ansvar, - der kan gå så meget galt. Det er især svært når vi som forældre har fået forskellig type opdragelse, jeg den mere autoritære opdragelse og min kæreste en meget fri opdragelse.

Jeg er nysgerrig på hvad du mener angående den mere fri opdragelse. Du skriver i dit svar: "De eftergivende forældre: Her stilles der meget få krav til barnet, han får lov til det meste og der er rigtig meget inkonsekvens. Faktisk bliver barnet ofte opmuntret til at handle impulsivt".

Hvorledes kan det være at barnet bliver omuntret til at handle impulsivt?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren