Brev:
Opdragelse - 2 år, 6 mdr.
10. april 2012
Alder:
2 år, 6 mdr.
Opdragelse - 2 år, 6 mdr.
Hej Helen
Tak for dit sidste svar angående opdragelse og hvilke sætninger man bruger. Vi vil helt sikkert få fat i bogen du anbefaler af Fie Hørby.
Vi forsøger at være de myndige forældre hældende til de eftergivne, med en fri opdragelse, tror jeg. Men det er jo også en "pære-vælling" af de forskellige typer. - Når jeg bliver stresset f.eks, så kan jeg mærke hvordan jeg som min far af og til gjorde det "mister besindelsen" og bliver meget autoritær i tone og facon. Det er noget der efterfølgende gør mig rigtig ked af det, når jeg handler sådan.
At opdrage er et stort ansvar, - der kan gå så meget galt. Det er især svært når vi som forældre har fået forskellig type opdragelse, jeg den mere autoritære opdragelse og min kæreste en meget fri opdragelse.
Jeg er nysgerrig på hvad du mener angående den mere fri opdragelse. Du skriver i dit svar: "De eftergivende forældre: Her stilles der meget få krav til barnet, han får lov til det meste og der er rigtig meget inkonsekvens. Faktisk bliver barnet ofte opmuntret til at handle impulsivt".
Hvorledes kan det være at barnet bliver omuntret til at handle impulsivt?
Hilsen