Spisetider

10. april 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 11 mdr.

Spisetider

Kære Helen,

Jeg har et par hurtige middags spørgsmål..

Siden Simon startede i VG har vi, så vidt som det nu har kunnet lade sig gøre, forsøgt at holde faste spisetider. Vi spiser frokost kl. 11 (i week-enderne) – som de gør i VG, og vores aftensmad ligger altid kl. 17.
Da Simon altid ligger i seng kl. 19, synes jeg ikke vi kan spise ret meget senere, da jeg mener at der skal gå mindst et par timer fra aftensmaden til man skal sove.
Hvad er din mening om dette – gør vi det rigtigt..??
Jeg er på nedsat tid, så vi har derfor ingen problemer med at spise allerede kl. 17, men i nogens øjne er det måske lidt tidligt..??

Simon spiser stadig ikke specielt ...

Annonce

... varieret hjemme – det gør han tilgengæld i VG, her spiser han flere forskellige madvarer som han ikke spiser hos os :o( - men vi finder ud af det.
Vi laver altid børnevenlig mad, og vil han ikke have maden, får han få et stykke rugbrød.

Nu har snakken gået lidt på det med at SMAGE på maden, SKAL man det..??
Simon svar på, at han skal smage på maden er: "Nej tak, det har jeg ikke lyst til" – (så er det altså lidt svært at holde masken - hihi) og jeg har svært ved at argumentere imod sådan et svar, men skal vores svar så være, at så er der ingen anden mad..??

Jeg glæder mig til at høre fra dig :o)

Ha' en dejlig uge - Mange tanker og hilsner fra Vibeke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor