Brev:
Vores søn er begyndt at slå
22. marts 2012
Alder:
2 år, 10 mdr.
Vores søn er begyndt at slå
Kaere Helen
Vi har en dejlig soen paa snart 3 aar, og det er heldigvis laenge siden, vi har haft brug for at spoerge dig om noget!
Vores bekymring lige nu er, at han er begyndt at slaa og skubbe inden for de sidste par maaneder.
Han er normalt en dejlig, glad dreng med fint sprog baade paa dansk og engelsk og god til at udtrykke foelelser mm.
Han gaar i boernehave med ca 8 boern paa stuen med 2 kaerlige laerere. Er glad for de andre boern og leger meget baade i boernehaven og med de andre boern her, hvor vi bor.
Vi arbejder begge rigtig meget desvaerre, hvilket vi ikke kan aendre paa pga profession (begge laeger) og arbejdsregler eller mangel paa samme her til lands.
Vores soen er derfor meget sammen med vores barnepige, der har fulgt ham siden foedslen og som er helt fantastisk. Vi proever dog at bruge al vores fritid med ham.
Han er normalt en meget kaerlig dreng med stort behov for fysisk kontakt, hvilket vi begge imoedekommer paa alle maader.
Vi er derfor bekymrede over at han pludselig slaar og skubber saa meget som han goer. Det er saerligt far, der faar nogen slag naar mor er i naerheden, men jeg faar ogsaa min del. Han saetter ord paa sin vrede samtidig med: "Daddy don't take my seat" eller hvad det nu kan vaere, saa jeg foeler ikke det er mangel paa ord, der er problemet. Tit kommer slagene ogsaa uden nogen klar grund.
Vi proever at italesaette frustrationerne og sige, at det er fint at sige fra men ikke slaa. Vi fortaeller ham, at vi ikke vil lege/sidde sammen med ham, hvis han slaar, fordi det goer ondt og saetter ham fra os, hvilket goer ham ked af det, men vi har ikke set nogen effekt paa laengere sigt. Boernehaven giver udtryk for, at han ogsaa er begyndt at slaa og skubbe der, hvilket han ikke gjorde tidligere.
Har du nogen ideer til hvad der kan vaere problemet og hvordan vi tackler det bedst?
Kaerligst bekymrede foraeldre