Brev:
At sige farvel
20. marts 2012
Alder:
4 år, 1 mdr.
At sige farvel
Hej Helen,
Nu vil jeg alligevel lige bede om et godt råd til, hvordan man som mor bliver bedre til at sige farvel til sit barn på en god måde om morgenen.
Jeg vil så gerne gøre det så godt og være sikker på at hun føler sig tryg og tilpas osv inden jeg går. Nogle gange kan vi sige farvel efter få minutter og et kys, men andre gange kræver det afledning og hun ignorerer mig på det nærmeste og har slet ikke tid til at sige farvel, og igen andre gange vil hun bare ikke give slip på mig og hænger om halsen på mig og græder.
Jeg er sikkert ikke klar nok i mine udmeldinger og tænker at hun ikke ved hvornår jeg går og derfor bliver usikker, men på den anden side tænker jeg også at der er forskel på dagene og at hun nogle gange har brug for lidt mere tid!
Problemet er bare at det nogle gange alligevel ender i gråd, fordi vi, som pædagogerne siger trækker den for længe eller at hun "kører" på mig. Min mand siger at jeg lader hende bestemme for meget og at det jo er min beslutning at nu skal vi sige farvel. De har selvfølgelig ret, men jeg har på den anden side rigtig svært ved bare at sige: kys og farvel og så bare gå fra en omklamrende grædende pige... hvis jeg nu kan undgå det og det kan jeg ofte, selvom det betyder at jeg trækker den lidt!
Hjælp Helen - er lige gået fra en grædende pige her til morgen. Afleveringen tog ca. 10 min og der var masser af børn som ville snakke med hende, men farvel ville hun ikke sige og det endte med at pædagogen tog imod hende og sagde til hende at hun igen havde trukket den for længe. Det var sagt på en sød måde, men mon ikke den skulle rettes mod mig i stedet for? :-) Jeg tænker at de er godt og grundigt trætte af mig i de her morgen situationer, så håber du kan give mig et par gode råd med på vejen ...
Mange hilsner og god dag til dig :-)