At sige farvel

20. marts 2012

Kategori:
Alder:
4 år, 1 mdr.

At sige farvel

Hej Helen,

Nu vil jeg alligevel lige bede om et godt råd til, hvordan man som mor bliver bedre til at sige farvel til sit barn på en god måde om morgenen.

Jeg vil så gerne gøre det så godt og være sikker på at hun føler sig tryg og tilpas osv inden jeg går. Nogle gange kan vi sige farvel efter få minutter og et kys, men andre gange kræver det afledning og hun ignorerer mig på det nærmeste og har slet ikke tid til at sige farvel, og igen andre gange vil hun bare ikke give slip på mig og hænger om halsen på mig og græder.

Jeg er sikkert ikke klar nok i mine udmeldinger og tænker at hun ikke ved hvornår jeg går og derfor bliver usikker, men på den anden side tænker jeg også at der er forskel på dagene og at hun nogle gange har brug for lidt mere tid!

Problemet er bare at det nogle gange alligevel ender i gråd, fordi vi, som pædagogerne siger trækker den for længe eller at hun "kører" ...

Annonce

... på mig. Min mand siger at jeg lader hende bestemme for meget og at det jo er min beslutning at nu skal vi sige farvel. De har selvfølgelig ret, men jeg har på den anden side rigtig svært ved bare at sige: kys og farvel og så bare gå fra en omklamrende grædende pige... hvis jeg nu kan undgå det og det kan jeg ofte, selvom det betyder at jeg trækker den lidt!

Hjælp Helen - er lige gået fra en grædende pige her til morgen. Afleveringen tog ca. 10 min og der var masser af børn som ville snakke med hende, men farvel ville hun ikke sige og det endte med at pædagogen tog imod hende og sagde til hende at hun igen havde trukket den for længe. Det var sagt på en sød måde, men mon ikke den skulle rettes mod mig i stedet for? :-) Jeg tænker at de er godt og grundigt trætte af mig i de her morgen situationer, så håber du kan give mig et par gode råd med på vejen ...

Mange hilsner og god dag til dig :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder