Brev:
Vil ikke sidde på numsen
11. marts 2012
Alder:
17 mdr.
Vil ikke sidde på numsen
Hej Helen!
Hold da op - kan lige se at det snart er 1 år siden jeg sidst har haft brug for hjælp... det må jo gå den rigtige retning!
Det går i hvert fald godt og Karla er blevet en frisk og glad lille pige med masser af krudt i røven. Hun lærte at gå da hun var 11 mdr og hun spæner hun rundt. Er begyndt at sige en masse 1 stavelsesord.
Vi har derimod en udfordring med at hun ikke gider sidde på numsen ret lang tid af gangen. Når den værste sult er stillet (læs: kun lige nogle mundfulde), så begynder hun at bevæge sig i stolen, forsøge at rejse sig, sætte sig på knæ osv. Hun vil gerne fortsætte med at spise, men hun skal lige lege lidt rundt på stolen eller gulvet imens. Vi siger "ned på numsen" HELE tiden synes jeg. Jeg har løftet hende væk fra bordet, har taget tallerknen og hun får den første tilbage når hun igen sidder på numsen.... men jeg synes bare ikke det bliver bedre. Og mit dilemma er jo at hun også skal have mad for at blive mæt. Så nogle gange kravler hun op på en stol ved siden af mig (ikke hendes egen trip-trap) og når hun så signalerer at hun vil have en bid, så tager jeg en bid mad på en gaffel fra hendes tallerken og putter i munden på hende, hvorefter hun igen forsvinder ned på gulvet. Jeg vil jo gerne have at hun lærer at man skal holde sig til ved bordet og spise mens der er mad.... men jeg er samtidig bange for min nattesøvn, hvis ikke hun får mad.
Det skal siges at hun spiser normalt rigtig godt og meget i løbet af dagen, så hvis det bare var aftensmaden, så overlevede hun nok. Men det er alle måltider at hun ikke kan/vil sidde stille.. også i vuggestuen.
Har du en god idé?
Venlig hilsen
Christina
P.S Vi har ikke noget at spænde hende med i stolen. Hun sidder skiftevis i Ikea-højstol og triptrap.