Brev:
Mor - mor og atter mor
29. februar 2012
Alder:
4 år, 6 mdr.
Mor - mor og atter mor
Hej Helen.
Har lige et lille spg. Jeg læser og hører om at børn jo vælger den ene forældre fra eller til sådan lidt op og ned i deres opvækst.
Carolina er jo nu lidt over 4½ og har ALTID været MEGET glad for mig (og det er jo dejligt) men hun har aldrig haft den der far-fase, og det gør ham jo lidt ked af det, at det stadig kun er mig der kan bruges/trøste hvis jeg er i nærheden. Også selvom det er mig der f.eks har givet hende et nej! til noget, så er det stadig mig hun kommer til bagefter og ikke far.
Min mand er verdens bedste far og elsker vores to piger overalt på jorden. Og de har også nogle ting som kun de to laver. Netop for at få lidt kval.tid alene med hende. Og det elsker hun.
Men hvis det er ham der f.eks vækker hende om morgenen eller kommer ind til hende når hun vågner, bliver hun sur og vil have mig. Jeg er nu begyndt (med den alder hun har) ikke altid at efterkomme hendes ønske, hvis jeg f.eks er igang med at lave morgenmad eller midt i et bleskift af den lille:-) Det er også altid mig der skal putte, men der har vi nu lavet en regel der hver 2. aften er det mor og hver 2. aften er det far, og det har hun det fint med.
Hvad kan det skyldes at hun ikke har haft sin far-fase? Hvad kan jeg sige til min mand for at "trøste" ham lidt???
Hilsen Charlotte