Mor - mor og atter mor

29. februar 2012

Kategori:
Alder:
4 år, 6 mdr.

Mor - mor og atter mor

Hej Helen.

Har lige et lille spg. Jeg læser og hører om at børn jo vælger den ene forældre fra eller til sådan lidt op og ned i deres opvækst.

Carolina er jo nu lidt over 4½ og har ALTID været MEGET glad for mig (og det er jo dejligt) men hun har aldrig haft den der far-fase, og det gør ham jo lidt ked af det, at det stadig kun er mig der kan bruges/trøste hvis jeg er i nærheden. Også selvom det er mig der f.eks har givet hende et nej! til noget, så er det stadig mig hun kommer til bagefter og ikke far.

Min mand er verdens bedste far og elsker vores to piger overalt på jorden. Og de har også nogle ting som kun de to laver. Netop for ...

Annonce

... at få lidt kval.tid alene med hende. Og det elsker hun.

Men hvis det er ham der f.eks vækker hende om morgenen eller kommer ind til hende når hun vågner, bliver hun sur og vil have mig. Jeg er nu begyndt (med den alder hun har) ikke altid at efterkomme hendes ønske, hvis jeg f.eks er igang med at lave morgenmad eller midt i et bleskift af den lille:-) Det er også altid mig der skal putte, men der har vi nu lavet en regel der hver 2. aften er det mor og hver 2. aften er det far, og det har hun det fint med.

Hvad kan det skyldes at hun ikke har haft sin far-fase? Hvad kan jeg sige til min mand for at "trøste" ham lidt???

Hilsen Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor