Skifte fra dagpleje til børnehave tidligt

20. februar 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Skifte fra dagpleje til børnehave tidligt

Hej Helen.

Vi har været til udviklingsamtale omkring vores dreng Liam på 30 mdr. Positivt da han er godt med på alle områder.

Der blev nævnt fra dagplejen og den pædagoiske leder, at Liam ville de anser for godt at kunne starte før i børnehave. Tænker at det kom sig lidt at, at jeg føler han mangler udfordringer og det siger de også at de kan mærke på ham.
Når han er på legepladser og rundt omkring søge han altid de større børn, han tror han leger med dem, men reelt leger han nok mest parallet med dem. Han nyder dem i omgangskredsen vi kender som er mellem 3 - 5 år, de leger faktisk også sammen mere og mere. (altså ikke kun parallel leg).

Og da jeg så tilsidst fortæller at vi skal flytte og derfor i nyt distrikt, så anbefaler de endnu engang at Liam evt. flyttes før, endda før jeg føder.
Vi venter en lille bror til Maj, hvor Liam vil være ca. 2 år 9 mdr, dvs. pædagolederen forslog jeg bruger min barsel på at køre ham ind. Dvs. at han skal starte omkring midt ...

Annonce

... April.

Det skal siges at Liam generelt blandt alle anses som en psykisk robust fyr og er også vældig motorisk i forhold til sin alder.

Men jeg er bekymret for at knække ham - der kommer til at ske rigtig meget over nogle mdr, og jeg ved godt at alt skal ske, blot at jeg tænker at Liam må da alt andet lige komme meget nemmere igennem forløbet som 2 år 11 mdr end som 2 år 8-9mdr.

Vi flytter primo Marts
Jeg har terming 16. Maj
Liam bliver 3 år 8. August.
(så uanset hvad skal han skifte til børnehave, og selvfølgelig er det klar en fordel for os, at få ham i børnehave 500 meter fra vores bolig, frem for at skulle køre 30 min hver vej for at hente/bringe ham. Det ved jeg også stresser os i forhold til vores arbejde - men regnede med det alligevel gav mere ro)

Hvad tænker du i forhold til min beskrivelse - skal jeg tror noget mere på min dreng og dagpleje/pædago leder eller skal man være meget seriøst med alle de ting han/vi skal igennem.

Med venlig hilsen
Den bekymrede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!

Mor til sensitiv pige på 4 måneder