Brev:
Skifte fra dagpleje til børnehave tidligt
20. februar 2012
Alder:
2 år, 6 mdr.
Skifte fra dagpleje til børnehave tidligt
Hej Helen.
Vi har været til udviklingsamtale omkring vores dreng Liam på 30 mdr. Positivt da han er godt med på alle områder.
Der blev nævnt fra dagplejen og den pædagoiske leder, at Liam ville de anser for godt at kunne starte før i børnehave. Tænker at det kom sig lidt at, at jeg føler han mangler udfordringer og det siger de også at de kan mærke på ham.
Når han er på legepladser og rundt omkring søge han altid de større børn, han tror han leger med dem, men reelt leger han nok mest parallet med dem. Han nyder dem i omgangskredsen vi kender som er mellem 3 - 5 år, de leger faktisk også sammen mere og mere. (altså ikke kun parallel leg).
Og da jeg så tilsidst fortæller at vi skal flytte og derfor i nyt distrikt, så anbefaler de endnu engang at Liam evt. flyttes før, endda før jeg føder.
Vi venter en lille bror til Maj, hvor Liam vil være ca. 2 år 9 mdr, dvs. pædagolederen forslog jeg bruger min barsel på at køre ham ind. Dvs. at han skal starte omkring midt April.
Det skal siges at Liam generelt blandt alle anses som en psykisk robust fyr og er også vældig motorisk i forhold til sin alder.
Men jeg er bekymret for at knække ham - der kommer til at ske rigtig meget over nogle mdr, og jeg ved godt at alt skal ske, blot at jeg tænker at Liam må da alt andet lige komme meget nemmere igennem forløbet som 2 år 11 mdr end som 2 år 8-9mdr.
Vi flytter primo Marts
Jeg har terming 16. Maj
Liam bliver 3 år 8. August.
(så uanset hvad skal han skifte til børnehave, og selvfølgelig er det klar en fordel for os, at få ham i børnehave 500 meter fra vores bolig, frem for at skulle køre 30 min hver vej for at hente/bringe ham. Det ved jeg også stresser os i forhold til vores arbejde - men regnede med det alligevel gav mere ro)
Hvad tænker du i forhold til min beskrivelse - skal jeg tror noget mere på min dreng og dagpleje/pædago leder eller skal man være meget seriøst med alle de ting han/vi skal igennem.
Med venlig hilsen
Den bekymrede mor