Frustreret og ked af det

9. februar 2012

Kategori:
Alder:
3 år, 5 mdr.

Frustreret og ked af det

Hej Helen.

Jeg skriver til dig, da du tidligere har hjulpet mig med min nu store dreng på 3 år.

Han er det kærligste barn, som hellere end gerne giver kys og kram og store kærlighedserklæringer på alle tidspunkter og mange gange i løbet af dagen :)

Han har aldrig været glad for at skulle i vuggestue, derfor søgte jeg om overflytning og denne mulighed kom først i forbindelse med, at han alligevel skulle i børnehave. Nu går han i børnehave og er stadig ikke glad for at skulle afsted. Han vil have weekend hele tiden eller fri med sin mor. Han råber, skriger og er ikke til at komme i kontakt med – han er nu yderligere begyndt at slå, bide og rive. Han er rasende. Jeg prøver hele tiden at være på forkant, fortæller hvad planen er for dagen i børnehaven, lokker med muligheden for at se en bus, lastbilen der læsser af ved købmanden etc etc. Intet virker længere – ej heller at distrahere ham.

Det hele eskalerede da han bed mig i armen – der var hul og blod. Jeg var målløs, for derefter at snakke med meget store ord. Det lod ikke til at virke – han var stadig frustreret og ked af, at skulle afsted. Det skal siges, at han aldrig er længere i institution end højst 6 timer og har 3-4 fridage om måneden. Han er meget vellidt i børnehaven, har ikke én bedste ven, men leger med alle og leger også gerne alene. Jeg ringer ofte til børnehaven efter en dårlig aflevering og hører som oftest, ...

Annonce

... at alt er glemt og at han leger godt. Når jeg henter ham om eftermiddagen er han glad og altid klar til at komme med hjem.

Noah blev storebror for fem måneder siden og han elsker sin lillebror meget højt og er en stor del af sin lillebrors dagligdag. Han henter legetøj til ham, en ble når han skal skiftes og elsker sin nye rolle. Han har på intet tidspunkt virket jaloux. Min store søn og jeg har altid været meget tætte og dette er vi stadig – vi er så heldige, at lillebror sover meget og sjældent er ked af det. Jeg henter Noah i forbindelse med at lillebror sover og derved er der masser af tid sammen, vi går en tur eller læser en bog, leger og hygger. Vi har meget tid sammen, til trods for at vi er blevet en mere. Selvfølgelig er der ikke ligeså meget tid som før, men det ville også være underligt.

Han snakkede sent – mente de i vuggestuen – og da han gjorde var det hele sætninger. Sommetider kan han være svær at forstå for andre og dette kom der også obs på i børnehaven og jeg mener måske, at nogle af frustrationerne kan ligge der. I børnehaven begyndte snakken om hans sprog allerede i september, men dette er ikke just noget de kan prale med går stærkt på trods af mange rykkere fra de utålmodige forældre. Proceduren er diverse møder, indstillinger, skrivelser mm., som flere gange er aflyst mv.

Håber du kan finde hoved og hale på det – mange tanker:)

Mange hilsner
Kamilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2