Brev:
Vuggestue el ej - 2
9. februar 2012
Alder:
11 mdr.
Vuggestue el ej - 2
Hej igen og tak for dit grundige svar.
Kan sagtens følge dig. Min bekymring går også meget på at jeg nu efterhånden har hørt mange børnesagkyndige og psykologer udtale at der er skadeligt for børn under to, måske tre år at være i institution pga det svigt de uværgeligt vil opleve fra forældrene side når de går fra dem. At dette svigt skulle være fundamentalt ødelæggende for deres selvværd, og især: uopretteligt...
Med hensyn til at give min søn mulighed for at knytte kendte legekontakter er det nok vanskeligt m et lille spædbarn på slæb... Og desuden tænker jeg at det at jeg er der til at overvære legen m andre børn (og deres mødre) måske ikke er det mest hensigtsmæssige.
Det er virkeligt svært. Selv kommer jeg fra en baggrund m to udearbejdende forældre der aldrig var der og min mand fra et hjem med hjemmegående mor der altid var der. Og ingen af os ønsker det samme som vi har haft for vores børn... Vi må se hvad vores vej bliver.
Jeg er bare også oprigtigt talt bange for at nogen vil tabe min søn fra puslebord, skælde ham ud, ruske ham, ikke kunne lide ham etc.... En rigtig hønemor er jeg vist men har selv mange mange dårlige oplevelser fra mig fra insitutionslivet... Og jeg er da både blevet hånet og slået... Af pædagoger....
Hilsen