Vuggestue el ej - 2

9. februar 2012

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Vuggestue el ej - 2

Hej igen og tak for dit grundige svar.

Kan sagtens følge dig. Min bekymring går også meget på at jeg nu efterhånden har hørt mange børnesagkyndige og psykologer udtale at der er skadeligt for børn under to, måske tre år at være i institution pga det svigt de uværgeligt vil opleve fra forældrene side når de går fra dem. At dette svigt skulle være fundamentalt ødelæggende for deres selvværd, og især: uopretteligt...

Med hensyn til at give min søn mulighed for at knytte kendte legekontakter er det nok vanskeligt m et lille spædbarn på slæb... Og desuden tænker jeg at det at jeg er der til at overvære legen m andre børn (og ...

Annonce

... deres mødre) måske ikke er det mest hensigtsmæssige.

Det er virkeligt svært. Selv kommer jeg fra en baggrund m to udearbejdende forældre der aldrig var der og min mand fra et hjem med hjemmegående mor der altid var der. Og ingen af os ønsker det samme som vi har haft for vores børn... Vi må se hvad vores vej bliver.

Jeg er bare også oprigtigt talt bange for at nogen vil tabe min søn fra puslebord, skælde ham ud, ruske ham, ikke kunne lide ham etc.... En rigtig hønemor er jeg vist men har selv mange mange dårlige oplevelser fra mig fra insitutionslivet... Og jeg er da både blevet hånet og slået... Af pædagoger....

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin