Brev:
Meget insisterende pige - hvad skal vi gøre?
23. januar 2012
Alder:
14 mdr.
Meget insisterende pige - hvad skal vi gøre?
Hej Helen
Hvor meget er normalt, at et barn på 1 år græder?
Siden hun blev født, har min lille datter grædt meget, ja allerede på fødegangen græd hun ualmindelig meget og højlydt. Nu som 14 mdr gammel er hun stadig en bestemt hidsig lille dame, som græder rigtig meget - hvor jeg nogle gange er i tvivl om mine ører kan tåle det i længden.
Hun græder om dagen, hvis hun bliver sat ned på gulvet, får tøj på, tøj af, lagt på puslebordet, ikke får lov til at få det hun peger på - og hun græder om aftenen, hvor hun vågner hver halve-hele time og græder ulykkeligt. Oftest kan hun trøstes når hun vågner, men nogle gange går det over i hysteri. Om dagen hjælper det at tage hende op og gå rundt med hende, og normalt er hun også ok i op til en halv time efter hun har spist og er mæt. Men det er jo umuligt at bære rundt på hende hele tiden, så det kan ikke undgås at hun lige bliver sat ned, mens jeg hælder mad op el.lign.
Hun græder meget i forhold til andre børn i fx mødregruppen eller i vuggestuen, og har altid gjort det, så vi har tit fået kommentarer som "nå, hun kan da høres hva?" osv.
Hun er ellers en kærlig pige der elsker at få og give knus til mor, far og storebror. Hun er også glad indimellem og kan grine, men lige pludselig kan hun blive ked at det uden nogen åbenlys grund. Hun virker meget utryg! Hun er meget følsom og kan fx blive ked af det hvis hun ser et billede i en bog af et barn der græder.
Vi har fået tjekket ørene, men selv om vi har insisteret på, at der må være noget galt med ørene, så kan ørelægen ikke konstatere hverken væske eller andet galt. Hun skal igen til kontrol om nogle uger.
Hun udvikler sig i øvrigt normalt, har lært at gå, siger mange ord og lyde, og er en kvik pige.
Uden at skulle forklare hele hendes hverdagsliv, så er mit spørgsmål bare, hvor meget er normalt?? Jeg er ked af det min datters vegne, for vil jo så gerne have, hun bliver mere glad.
Hilsen
en lidt fortvivlet mor