Brev:
Uro ved måltidet
19. januar 2012
Alder:
16 mdr.
Uro ved måltidet
Hej Helen
Jeg har lige et spørgsmål vedr. måltidet i vores lille familie.
Vores datter på 16 mdr er begyndt at synes det er sjovt at smide maden på gulvet, hun spiser noget af maden og så begynder hun at virke uinteresseret og smider maden på gulvet.
Vi plejer at sige "nej det må du ikke, maden skal ind i munden, ikke ned på gulvet". Det virker ikke som hun forstår hvad vi siger, for hun kan godt finde på at små grine af os og derefter rode hun rundt med hænderne i tallerknen, så maden flyver på gulvet.
Det er begyndt at genere os meget især når vi er i byen og spise os andre, for det er pænt når børn kan spise ordentligt.
Det virker ikke som hun hører hvad vi siger eller hun kommer til at virke ligeglad.
Jeg ved ikke om det er normalt eller det blot er en fase hun skal over?
Men hun er ellers en glad pige fuld af spillopper :-)
Jeg glæder mig som altid til at hører dit svar :)
Med venlig hilsen
mor