Brev:
Viljestærkt barn
19. januar 2012
Alder:
16 mdr.
Viljestærkt barn
Hej Helen
Vi har en pige på 16 mdr som er en rigtig selvstændig pige, der har sin helt egen mening om hvordan ting skal gøres.
De senere par mdr er hun blevet mere selvstændig, og det er meget svært at forklare hende noget uden hun vil selv ellers sætter hun "brokke" tonen på, hvor man kan se hun nærmest bider tænderne sammen for at få hendes vilje.
Hun kan hos nogle komme til at virke dominerende og vi ønsker blot en velopdraget og kærlig pige, hvor hun ofte komme til at virke hård. Det kan godt gøre mig bekymret og lidt trist. Derfor kunne jeg godt tænke mig at hører din kommentar omkring det, om det er normalt i hendes alder eller om det er fordi det er en lille hidsigprop vi har?
Hun er heller ikke pigen som er bange for noget eller nogle, hun går lige hen til folk som hun ikke kender og finder hurtig en plads hos folk hun aldrig har været hos.
Et tillægs spørgsmål, hvor meget tv må et barn på 16 mdr se om dagen? Hun kan godt lide at se teletubbies, men hvor meget er ok i den alder?
På forhånd mange tak.
Jeg glæder mig til at hører dit svar.