Viljestærkt barn

19. januar 2012

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Viljestærkt barn

Hej Helen

Vi har en pige på 16 mdr som er en rigtig selvstændig pige, der har sin helt egen mening om hvordan ting skal gøres.

De senere par mdr er hun blevet mere selvstændig, og det er meget svært at forklare hende noget uden hun vil selv ellers sætter hun "brokke" tonen på, hvor man kan se hun nærmest bider tænderne sammen for at få hendes vilje.

Hun kan hos nogle komme til at virke dominerende og vi ønsker blot en velopdraget og kærlig pige, hvor hun ofte komme til at virke hård. Det kan godt gøre mig bekymret og lidt ...

Annonce

... trist. Derfor kunne jeg godt tænke mig at hører din kommentar omkring det, om det er normalt i hendes alder eller om det er fordi det er en lille hidsigprop vi har?

Hun er heller ikke pigen som er bange for noget eller nogle, hun går lige hen til folk som hun ikke kender og finder hurtig en plads hos folk hun aldrig har været hos.

Et tillægs spørgsmål, hvor meget tv må et barn på 16 mdr se om dagen? Hun kan godt lide at se teletubbies, men hvor meget er ok i den alder?

På forhånd mange tak.

Jeg glæder mig til at hører dit svar.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.