Vuggestue-start - 21 mdr.

18. januar 2012

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Vuggestue-start - 21 mdr.

Kære Helen

Tak for dit svar ang. Maltes seng. Han er en habil klatrer, og derfor har vi ikke tremmer på hans seng mere. Den er 1½ m lang og har høje sider i hver ende, og tremmer på siden ind mod væggen. Der er en lille kant på siden, men han falder tit ud eller kravler ud i løbet af natten og lægger sig på den madras vi lagt ved siden af samme grund...

Men, nu nærmer tiden sig (forhåbentlig!) til at han skal prøve lykken med vuggestue igen. Hans står nr. 1 på listen nu, men vi har ikke fået en startdato endnu... det bliver nok først til marts eller april.

Han er jo næsten to år, og er derfor ældre end normalt, når børn begynder i pasning. Dog har han jo prøvet det før, og jeg tror han kan huske det, for han bliver meget opmærksom på hvor hans forældre er, hvis vi er ude blandt andre. Hvis en af os går mens den anden forældre bliver, kan han også blive ked af det. Men det er måske fordi han elsker at komme ud og defor ...

Annonce

... føler sig snyt...

I hvert fald er vi spændt på at se hvordan han tager det nye sted. Hver morgen kører de forbi vuggestuen, når storebror er afleveret i børnehaven (som han efterhånden færdes i meget hjemmevant) og snakker om at han snart skal derind. De skal også snart på besøg.

Selvom han er født for tidligt er han helt med på alle fronter nu, måske lidt bagud med sprog... han har helt styr på hvad vi siger til ham og kan også mange ord, selvom han kun siger den første stavelse. Han øver dog en del for tiden og lærer nye stavelser. Han har mest fokus på det fysiske, hvor han er en mester til at klatre og løbe. Han kan skubbe sin klapvogn selv meget længe, når vi er ude at gå. Fjernsyn har han heller ikke ro nok til at interessere sig for.

Men når han nu har den alder han har, hvad skal man så være opmærksom på ved start af pasning ude? Er der særlige faser i denne alder som vi skal tage højde for?

Hilsen Maltes mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Sut

Før i tiden var det almindeligt, at børn fik en sut med det samme, når de blev født. I dag mener man, at det er hensigtsmæssigt at man venter med at give barnet en sut, til amningen er etableret.
Hvis barnet får en sut for hurtigt, så kan det gå ud over barnets lyst til at die ved brystet. Dertil kommer at sutteteknikken er forskellig alt efter om barnet dier på brystet eller sutter på en sut.

Du kan møde mange forskellige holdninger til det at bruge sut og det er vigtigt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.