Brev:
Vuggestue-start - 21 mdr.
18. januar 2012
Alder:
21 mdr.
Vuggestue-start - 21 mdr.
Kære Helen
Tak for dit svar ang. Maltes seng. Han er en habil klatrer, og derfor har vi ikke tremmer på hans seng mere. Den er 1½ m lang og har høje sider i hver ende, og tremmer på siden ind mod væggen. Der er en lille kant på siden, men han falder tit ud eller kravler ud i løbet af natten og lægger sig på den madras vi lagt ved siden af samme grund...
Men, nu nærmer tiden sig (forhåbentlig!) til at han skal prøve lykken med vuggestue igen. Hans står nr. 1 på listen nu, men vi har ikke fået en startdato endnu... det bliver nok først til marts eller april.
Han er jo næsten to år, og er derfor ældre end normalt, når børn begynder i pasning. Dog har han jo prøvet det før, og jeg tror han kan huske det, for han bliver meget opmærksom på hvor hans forældre er, hvis vi er ude blandt andre. Hvis en af os går mens den anden forældre bliver, kan han også blive ked af det. Men det er måske fordi han elsker at komme ud og defor føler sig snyt...
I hvert fald er vi spændt på at se hvordan han tager det nye sted. Hver morgen kører de forbi vuggestuen, når storebror er afleveret i børnehaven (som han efterhånden færdes i meget hjemmevant) og snakker om at han snart skal derind. De skal også snart på besøg.
Selvom han er født for tidligt er han helt med på alle fronter nu, måske lidt bagud med sprog... han har helt styr på hvad vi siger til ham og kan også mange ord, selvom han kun siger den første stavelse. Han øver dog en del for tiden og lærer nye stavelser. Han har mest fokus på det fysiske, hvor han er en mester til at klatre og løbe. Han kan skubbe sin klapvogn selv meget længe, når vi er ude at gå. Fjernsyn har han heller ikke ro nok til at interessere sig for.
Men når han nu har den alder han har, hvad skal man så være opmærksom på ved start af pasning ude? Er der særlige faser i denne alder som vi skal tage højde for?
Hilsen Maltes mor