Børnehaveproblem

6. januar 2012

Kategori:
Alder:
3 år, 9 mdr.

Børnehaveproblem

Kære Helen.

Tak for en super brevkasse.

Vi har et stort problem som vi håber at du kan vejlede os med.
Vores søn Victor på 3 år og 9 mdr. er så ulykkelig hver morgen, når han skal i børnehave. Han virker glad nok når vi henter ham og personalet siger at han er så glad, sjov og sprudlende hele dagen og de kan ikke forstå hvorfor han er så ked af det om morgenen.

Vi snakker om at nu skal han i børnehave og lege med alle hans venner ( der er flere som han ...

Annonce

... leger rigtig godt med) og det går fint indtil vi kommer ind i børnehaven. Så bryder han sammen og græder og vil ikke slippe sin mor som afleverer ham. Nu er han begyndt at sige at han er syg og har ondt i maven, når han skal derned.

Det har nu stået på gennem længere tid og vi er meget ulykkelige over at han har det så skidt med det. Han har en lillesøster og leger rigtig godt med andre børn.

Håber at du har et råd til os.

Mange hilsner fra
Victors mor og far.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Opkast - baby og børn

Der er forskel på at gylpe og på at kaste op. Gylp kommer stille efter et måltid, hvor opkast er mere voldsomt og i større mængder. Hvis barnet kaster op, vil det ofte også være uroligt og utilpas. Hvis barnet kun kaster op en enkelt gang, er der ikke grund til bekymring.

Opkastning hænger ofte sammen med, at barnet fejler noget andet og måske også har feber. Barnet vil ofte have ondt i maven, virke slap og træt, vil måske vægre sig mod at spise. Sammen med opkastning kommer...

Læs mere i Babylex

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor