Brev:
Hvordan lære at nej er nej?
6. januar 2012
Alder:
16 mdr.
Hvordan lære at nej er nej?
Hej Helen.
Jeg har skrevet til dig flere gange angående min søn - tusind tak for dine hjælpsomme svar!
Min søn er nu blevet 16 måneder og der er fart på ham.
Jeg har dog nogle 'problemer' med hvordan jeg skal få ham til at forstå mit "nej".
Han slår meget til fjernsynet, hiver i gulvlampen i stuen, så den gå i stykker.
Dette gør han konstant og jeg prøver på bedste pædagogiske manér at sige "nej" og distrahere ham ved at tage ham hen til sit legetøj eller til sofabordet. Men han går fluks derhen igen og fortsætter. Sådan kan vi blive ved i flere timer til stor frustration for både mig og hans far.
Hans far har en langt kortere lunte og det ender altid med at han råber "NEJ!" ad ham, og så bliver vores søn jo meget ked af det og forvirret.
Hvad søren skal jeg/vi dog gøre for at få ham til at stoppe med dette?
Venligst
den fortvivlede og frustrerede mor
Michelle