Brev:
Vuggestue efter ferie
5. januar 2012
Alder:
17 mdr.
Vuggestue efter ferie
Hej Helen
Så kom hverdagen tilbage og sønnike skulle tilbage i vuggestue. Han er blevet ret glad for den, hvilket er rigtig rart efter en svær indkøringsperiode afbrudt af flere sygdomsperioder.
Derfor troede jeg naivt, at det ville gå nemt her efter ferien, men ak. Idag var fjerdedagen og stadig begyndte gråden allerede ude i garderoben - hvilket absolut kun er sket her efter ferien. Ellers har vi i det mindste nået ind på stuen, inden han blev ked af det. Han vil op, han klamrer sig til mig, han græder og råber "mor, mor, mor". Det er SÅ forfærdeligt!
Jeg ved, det nok skal gå over, men jeg kan ikke lade være med at tænke om sådan et lille barn får ar på sjælen af de oplevelser?
Det er mit ene spørgsmål. Det andet er, hvad varigheden i vuggestue betyder? Betyder det noget i det samlede billede, om det er seks eller otte timer om dagen?
Jeg har fået mulighed for at gå tidligere nogle dage om ugen, så jeg kan hente lidt over tre istedet for, at min kæreste henter ved firetiden. Om ikke andet betyder det noget for min sjælefred, men betyder det også noget for ham?
Håber, du har nogle input.
Med venlig hilsen
Maria